هرمزگان؛ پایان مراسم تشییع دانش‌آموزان در بندرعباس/ پیکرها تحویل خانواده‌های داغدار شد/ مراسم تدفین فردا برگزار می‌شود

شنبه, 11ام شهریور, 1396
اندازه قلم متن

مراسم تشییع شش‌دانش‌آموز هرمزگانی در محل گلزار شهدای بندرعباس به پایان رسید و فردا مراسم خاکسپاری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به هرمزگان، زن سنگین قدم برمی‌دارد. دو مرد زیر بازوان زن را گرفته‌اند و هر یک‌قدم برای بازگشت توان راه رفتن زن می‌ایستند. زن می‌خواند، «لالا لالا کنم، دختم جیلی، خدا خواهم بکنت چاربند جیلی.»

زن به طرف مرد بر می‌گردد و می‌گوید: «پاهام سنگینه» و مرد با قدرت بیشتری بازوی زن را می‌گیرد و تا درب گلزار شهدای بندرعباس بارها و بارها می‌ایستند اما زن توانی برای راه رفتن ندارد، قرار است شش پیکر دختر به گلزار آورده شوند. آنهایی که شب در اتوبوس خوابیدند اما دیگر بیدار نشدند.

چشم‌های گرم خواب راننده اتوبوس قلم سیاهی روی خنده‌های دختران هرمزگانی کشید و شهر عزادار است. اکنون مراسم تشییع شش دانش‌آموز در محل گلزار شهدای بندرعباس برگزار شد و پس از آ‌ن خانواده این دانش‌آموزان پیکرها را تحویل گرفته و دانش‌آموزان را در زادگاه خود به خاک می‌سپارند. سه دانش‌آموز در رودان، دو نفر به میناب و یک نفر هم به جزیره هرمز منتقل خواهند شد.

همچنین مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و استاندار در مراسم حضور دارند.

جادری: ۱۱ شب حرکت دادن دانش‌آموزان بی‌تدبیری بود

استاندار هرمزگان ابتدای مراسم گفت: دانش آموزان عزیز در عید قربان قربانی شدند و آنان در حالیکه خواب بودند در حادثه دردناک جان خود را از دست دادند.

جاسم جادری متذکر شد:  به نیابت از رییس‌جمهور، رییس مجلس  و وزیر کشور پیام تسلیت را خدمت شما ابلاغ می‌کنم و از خداوند می‌خواهم به شما مردم عزیز صبر عنایت بفرمایند.آیه‌ای که می‌خوانم حاوی این پیام است”به کسانی که مصیبتی به آنها وارد می‌شود بشارت دهید که صبر کنند و بگویند بازگشت ما به سوی خداست.”

وی افزود: هر کدام از ما جان خود را از دست می‌دهیم اما از دست رفتن عزیزان در این حادثه موجبات دردمندی است. خدا خواسته است و باید صبر پیشه کنید تا شاید برکات الهی بر ما نازل آید.

استاندار هرمزگان افزود: بعد از شنیدن این حادثه همراه یک تیم برای بررسی موضوع به محل حادثه رفتم. هم استاندار فارس و هم مسئولان استانداری تمام تمهیدات لازم را انجام داده بودند. دو نکته مهم است؛ اول اینکه دانش‌آموزان و مردم نزد ما مسئولان امانت هستند. باید دقت کنیم در پیشگاه خدا و مردم مسئول هستیم و در اثر بی‌تدبیری و بی‌مبالاتی زمینه بروز حوادث را فراهم نکنیم. کمیته‌ای به دستور رییس‌جمهور تشکیل شده تا علت روشن شود.

وی خاطرنشان کرد: حمل‌و‌نقل و آموزش و پرورش مسئول هستند و باید به این مساله رسیدگی شود. همه موظف‌اند با این کمیته همکاری کنند و ما نیز نتایج را به اطلاع می‌رسانیم. امیدواریم شاهد تکرار این حوادث نباشیم.

جادری همچنین تاکید کرد: ساعت  ۱۱ شب حرکت دادن دانش‌آموزان بی‌تدبیری بود. دانش‌آموزان امروز بین ما نیستند. کسانی که باید برای سال تحصیلی جدید آماده می‌شدند.

امام‌جمعه: با مقصران به‌صورت قانونی برخورد شود

امام جمعه بندرعباس نیز در سخنانی گفت: نباید دستخوش احساسات شویم. قطعا هیچ‌کس مایل نبوده این اتفاق رخ دهد. هر کس به هر میزانی که شرعا مسوول این اتفاق است، باید با او برخورد شود و از استاندار می‌خواهم هرچه زودتر تحقیقات و اقدامات لازم را انجام داده و با مقصران به‌صورت قانونی برخورد شود.

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی متذکر شد: رانندگان عزیز، شما را قسم می‌دهم به خودتان و سرنشینان‌تان رحم کنید. سالانه هزاران نفر را در جاده‌ها از دست می‌دهیم اما باز هم همان اشتباهات رخ می‌دهد.

وی تاکید کرد: مرگ همیشه سخت بوده و داغ جوان دیدن سخت‌تر است. حادثه دیگر باز نمی‌گردد اما از این حادثه تلخ باید بهره اساسی گرفته شود.

فیض: خواب‌آلودگی راننده منجر به فاجعه دردناک شده است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: تا پایان امروز ۱۵ مصدوم دیگر از بیمارستان مرخص می‌شوند.

مهدی فیض خاطرنشان کرد: از بامداد روز گذشته نهایت تلاش خود را برای حضور مستقیم در منطقه وقوع حادثه با هماهنگی وزیر آموزش و پرورش انجام دادیم تا عمق فاجعه بیشتر نشود. آموزش و پرورش خود را برای  فرزندان مردم وقف کرده و تمام توان خود را برای تربیت شایسته دانش‌آموزان صرف خواهیم کرد.

وی متذکر شد: وزیر آموزش و پرورش دستور داده تا بنده و مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان دستگاه مقصر را شناسایی کنیم که راننده یا شرکتی که راننده را استخدام کرده یا شاید فردی در داخل آموزش و پرورش شناسایی شود که تقصیر داشته است. به‌عنوان وکیل خانواده‌ها این تعهد را بر عهده داریم که کار را به نقطه نهایی تصمیم‌گیری برسانیم تا با کسی که بی‌تدبیری کرده برخورد شود.

فیض تاکید کرد: شواهد نشان می‌دهد راننده‌ای که رانندگی اتوبوس را بر عهده داشته مدت طولانی یک‌تنه رانندگی کرده و جای خود را با راننده اصلی جابجا نکرده و خواب‌آلودگی راننده منجر به فاجعه دردناک شده است. پلیس راه، دادستانی و آموزش و پرورش پیگیر هستند با مقصران حادثه برخورد لازم صورت گیرد.

آغاز تشییع پیکر دانش‌آموزان

ساعت ۱۷:۵۰ مراسم تشییع پیکر شش دانش‌آموز از مقابل گلزار شهدای گمنام به سمت پل‌خواجو برگزار شد. براساس این گزارش پیکر جان‌باختگان پس از تشییع در بندرعباس فردا در شهرهای میناب، رودان و جزیره هرمز نیز تشییع شده و به خاک سپرده خواهد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.