تمدید قرار و تداوم بلاتکلیفی سه شهروند بازداشت شده اراکی

سه شنبه, 14ام شهریور, 1396
اندازه قلم متن

بلاتکلیفی بیژن کلنگری، از زندانیان سیاسی سابق در دهه ۶۰ که به همراه دو خواهرزاده خود از تاریخ ۴ مردادماه در بازداشت به سر می برد با تمدید قرار بازداشت ادامه خواهد داشت. این سه شهروند اراکی از تاریخ ۱۵ مردادماه از اداره اطلاعات اراک به بند عمومی زندان این شهر منتقل شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با پایان قرار بازداشت بیژن کلنگری و خواهرزاده های او مجتبی و مقداد فولادی علیرغم وعده های قبلی دادستان با تبدیل قرار فعلی به وثیقه موافقت نشد و صرفا قرار بازداشت آنان برای مدت یک ماه دیگر تمدید شد.

در روزهای نخست بازداشت این افراد با توجه به وعده های آزادی که داده شده بود حتی کفیل از سوی خانواده معرفی و اسناد لازم امضا شده بود با اینحال به بهانه ادامه تحقیقات از آزادی آقای کلنگری و برادران فولادی جلوگیری شد.

تمدید قرار بازداشت موقت در عین بلاتکلیفی این زندانیان در حالی است که این سه شهروند اراکی تاکنون موفق به استخدام وکیل دلخواه خود نشده اند.

یک منبع نزدیک به بازداشت شدگان به گزارشگر هرانا گفت “دادستان اجازه استخدام وکیل دلخواه را به بهانه “به پا شدن جنجال” نمی دهد. او معتقد است فعلا در مراحل مقدماتی هستیم و نیازی نیست و در صورت لزوم هم باید از وکلای تایید شده قوه قضاییه انتخاب وکیل صورت گیرد.”

لازم به یادآوری است مورخ ۴ مردادماه، بیژن کلنگری، ۶۰ ساله (بازنشسته) از زندانیان سیاسی سابق دهه شصت توسط ماموران وزارت اطلاعات در شهر اراک بازداشت شد.

نیروهای امنیتی علاوه بر بازداشت بیژن کلنگری، خواهرزاده های او به نامهای مجتبی فولادی، ۴۰ ساله (لیسانس حسابداری) و مقداد فولادی، ۳۵ ساله (لیسانس مدیریت) را نیز همزمان بازداشت کردند.
منازل این سه شهروند اراکی مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و بعضی از لوازم آنان همچون لب تاپ و تلفن های دستی آنان نیز ضبط شد.

گفته میشود هر چند ماموران وزارت اطلاعات اقدام به ارائه حکم بازداشت این افراد در زمان ورود به منزل نمودند با اینحال نه کتبا و نه شفاها توضیحی در مورد دلایل بازداشت آنان ارائه نکردند.

مورخ ۱۵ مردادماه با پایان مرحله بازجویی این سه زندانی سیاسی به زندان مرکزی اراک منتقل شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.