بازداشت یک فعال مدنی در مهاباد توسط نیروهای امنیتی

دوشنبه, 20ام شهریور, 1396
اندازه قلم متن

نیروهای امنیتی به تجمع جمعی از شهروندان مهابادی در میدان «چارچرا» حمله کرده‌ و دست‌کم یک تن را بازداشت کردند. بازداشت این شهروند مهابادی در رابطه با راه‌اندازی تجمعاتی در حمایت از کولبران‌ صورت گرفته است.

به گزارش‌ خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز ۱۹ شهریور ۱۳۹۶، نیروهای امنیتی با همکاری اعضای محلی سپاه پاسداران، به برخی از فعالین مدنی مهاباد که درصدد حضور در تجمع اعتراضی در حمایت از کولبران بوده‌اند، حمله‌ور شده و دست‌کم یک فعال مدنی به نام «کبری خالندی» را بازداشت کرده‌اند.

این تظاهرات طبق فراخوان نهادهای فرهنگی و مدنی این شهر قرار بود در ساعت ۱۷ انجام گیرد که با حمله‌ی نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شده است.

تاکنون مشخص نشده که بازداشت کبری خالندی از سوی کدام اُرگان صورت گرفته است. برخی از منابع از بازداشت افراد بیشتری حکایت دارند اما ماف نیوز تا زمان تنظیم این گزارش تنها قادر به تایید بازداشت کبری خالندی می‌باشد.

طی چهار روز گذشته در شهرهای بانه، سنندج و کرمانشاه هم شهروندان برای اعتراض بە کشتار کولبران دست بە تجمعات اعتراضی زدە بودند. در این میان شماری از افراد، بازداشت شده‌ بودند که تا کنون هم برخی از آنها تحت بازجویی هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.