جنجال در بیمارستان‌های ایران؛ متخصصان بی‌هوشی اعتصاب کردند

پنجشنبه, 23ام شهریور, 1396
اندازه قلم متن

العربیه – در پی اختلاف با وزرات بهداشت بر سر تعرفه‌ها، متخصصان بی‌هوشی در برخی بیمارستان‌های ایران دست از کار کشیده و روند انجام عمل‌های جراحی را مختل کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین یک عضو انجمن‌ بی‌هوشی ایران با اشاره به بی‌نتیجه بودن مذاکرات متخصصان بی‌هوشی با ۲۵ نماینده مجلس، وزرای رفاه و بهداشت و معاون رئیس‌جمهوری ایران، تایید کرد که تعدادی متخصصان بی‌هوشی ایران دست از کار کشیده‌اند.

رضا امین‌نژاد گفت: «بیش از شش ماه است که پزشکان بیهوشی با ۲۵ نماینده مجلس، وزرای رفاه و بهداشت و معاون رئیس جمهور رایزنی می‌کنند. همه این افراد نیز غیر کارشناسی بودن این تعرفه‌ها را تایید کرده و قول همکاری داده‌اند، اما هیچکس اقدامی انجام نداده است. به همین دلیل پزشکان بیهوشی با اعلام قبلی در برخی شهرها اقدام به لغو اعمال جراحی الکتیو کردند.»

درباره علل اختلاف متخصصان بی‌هوشی و وزارت بهداشت، امین‌نژاد به خبرگزاری ایسنا گفت که در بازنگری کتاب ارزشگذاری خدمات پزشکی، اعلام شد تعرفه‌های بی‌هوشی ۲۵ درصد کاهش می‌یابد ولی بررسی‌های اولیه متخصصان نشان داد که مقدار این کاهش ۴۰ درصد بوده است.

ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت ایران، موضوع اعتصاب متخصصان بی‌هوش در بیمارستان‌های ایران را رد نکرد، اما با گفتن ” اگر هم اتفاقی از این دست رخ داده باشد در موارد جزئی بوده است” سعی کرد آن را محدود نشان دهد.

حریرچی درباره اخبار منتشره درباره اختلال ایجاد شده در روند عمل‌های جراحی در نتیجه اعتصاب متخصصان بی‌هوشی، ابراز امیدواری کرد که این خبرها واقعی نباشند و گفت: «بعید می‌دانم که همکاران‌مان چنین کاری انجام داده باشند و اگر هم مسئله‌ای وجود داشته باشد فکر می‌کنم به زودی حل می‌شود.»

او افزود:« ما حدود ۱۰۰۰ بیمارستان داریم که اکثر آنها بدون خدشه کارشان را انجام می‌دهند. اگر هم اتفاقی از این دست رخ داده باشد در موارد جزئی بوده است. البته ما باید بررسی‌های لازم را انجام دهیم تا ببینیم قضیه چه بوده و بعد اظهار نظر کنیم.»

معاونت درمان وزارت بهداشت نیز از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی درخواست کرد “در صورتی که عده معدودیاز متخصصین بیهوشی استخدامی، در ارائه خدمات بیهوشی در جراحی‌های انتخابی و غیراورژانسی همراهی نکنند، برای ادامه روند ارائه خدمات درمانی به هموطنان از پزشکان تمام وقت کمک خواسته شود.”

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.