آمریکا چند فرد و شرکت را به فهرست تحریم‌های ایران اضافه کرد

پنجشنبه, 23ام شهریور, 1396
اندازه قلم متن

آمریکا ۱۱ فرد و شرکت را به فهرست تحریم‌های ایران اضافه کرده است.

وزارت دارایی آمریکا در اطلاعیه‌ای گفته است این افراد و شرکت‌ها به دلیل “حمایت از سپاه پاسداران و شبکه‌های دخیل در حملات سایبری” به فهرست تحریم‌ها اضافه می‌شوند.

دولت آمریکا همزمان تعلیق تحریم‌های مورد توافق در چارچوب برجام را هم تمدید کرده است. البته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ایران را به عمل خلاف “روح برجام” متهم کرد.

مقام‌های آمریکایی به طور دوره‌ای با بررسی پایبندی ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای، اجرای بخشی از تحریم‌ها را معلق می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت تعلیق تحریم‌ها برای این ادامه یافته که آمریکا بتواند در تدوین سیاست خود در قبال ایران “انعطاف” داشته باشد.

او گفت تعلیق تحریم‌ها به معنی چراغ سبز به “رفتارهای نامناسب” ایران در زمینه‌های گوناگون نیست.

از میان چهار شرکتی که امروز به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند، دو شرکت در اوکراین مستقر هستند و آمریکا آنها را به همکاری با هواپیمایی کاسپین و ماهان متهم کرده، که پیش از این تحریم شده بودند.

بقیه شرکت‌ها و ۷ شخصی که به تحریم‌ها اضافه شده‌اند ایرانی هستند.

آمریکا می‌گوید شرکت سدید صبا، یکی از تحریم‌شدگان جدید، قراردادهایی با سپاه پاسداران داشته است.

اغلب کسانی که به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند افرادی بیست و چند ساله هستند که آمریکا آنها را به نقش داشتن در حملات سایبری متهم کرده است.

این چندمین باری است که آمریکا پس از توافق هسته‌ای افراد یا شرکت‌هایی را به فهرست‌ تحریم‌های ایران اضافه می‌کند. آمریکا می‌گوید این کار به معنی وضع تحریم‌های جدید نیست.

امروز رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا که به بریتانیا سفر کرده، گفت ایران پس از توافق هسته‌ای انتظارات را برآورده نکرده است.

آقای تیلرسون گفت دولت دونالد ترامپ در حال بررسی و تدوین سیاست جدیدی در قبال ایران است و در این سیاست تنها به قابلیت‌های هسته‌ای ایران نمی‌پردازد بلکه “کلیت تهدیدهای ایران” را در نظر می‌گیرد.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.