محمدرضا (یوهان) امیدی و بهزاد تعالی، دو تن از نوکیشان مسیحی در رشت بازداشت شدند

سه شنبه, 12ام دی, 1391
اندازه قلم متن

church

دوتن از نوکیشان مسیحی همزمان با آخرین روز سال میلادی در رشت بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

بنا به گزارش رهسا نیوز، ماموران اداره اطلاعات رشت، روز دوشنبه با مراجعه به منزل دو تن از نوکیشان مسیحی که از اعضای فعال کلیسای ایران در رشت بودند ضمن بازرسی و تفتیش منزل، آنها را دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال دادند.

آقای کوروش لاهوتی، سخنگوی کلیسای ایران در گفتگو با رهسا نیوز ضمن اعلام این خبر، اسامی بازداشت شدگان را محمدرضا (یوهان) امیدی و بهزاد تعالی پسند ذکر کردند.

آقای کوروش لاهوتی، همچنین با اشاره به وضعیت دیگر زندانیان عقیدتی عضو کلیسای ایران، از آخرین وضعیت آقایان علیرضا سیدیان ومحمد رضا حسینی خبر داد و گفت: آنان هم اکنون در زندان اوین بسر می برند ولی طی ماههای گذشته ، تعدادی از اعضای کلیسای ایران از جمله آقایان وحید روغنگیر و سروش سرایی و تعدادی دیگر… در کلیسای خانگی شیراز دستگیر شده اند که همچنان بلاتکلیف و بدون رسیدگی در بازداشت و زندان بسر میبرند.

لازم به ذکر است که یوسف ندرخانی دیگر عضو این کلیسا نیز که پیشتر با خطر اعدام مواجه بود پس از آزادی از زندان، در آستانه سال نو میلادی دوباره دستگیر و برای گذراندن مدت ۴۵ روز باقیمانده از دوران محکومیت سه ساله خود به زندان رشت منتقل شده است و از سویی کشیش بهنام ایرانی نیز همچنان در شرایط سخت و با وضعیتی جسمانی نامساعد و بیمار و بدون رسیدگیهای درمانی در زندان کرج بسر میبرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.