تجمع اعتراضی رانندگان شرکت واحد برای آزادی رضا شهابی

سه شنبه, 4ام مهر, 1396
اندازه قلم متن


به دنبال اطلاعیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مبنی بر تجمع در حمایت از فعال کارگری دربند رضا شهابی، صبح روز دوشنبه ۳مهرماه ۹۶ جمعی از کارگران شرکت واحد و دانشجویان و تعدادی از معلمان و فعالان کارگری برای آزادی این فعال کارگری؛ مقابل وزارت کار واقع در خیابان آزادی تجمع کردند.

به گزارش «آمدنیوز»، شرکت کنندگان در این تجمع ضمن در دست داشتن پلاکاردها و تصاویری از رضا شهابی با دادن شعارهایی خواستار آزادی این فعال کارگری و عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه شدند. شرکت کنندگان همچنین حمایت خود را از معلمان زندانی و کارگران اراک اعلام کردند. این تجمع بدون دخالت و حضور ماموران در ساعت دوازده ظهر به پایان رسید.

رضا شهابی فعال کارگری و عضو هئیت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه که از ۲۵ مردادماه ۱۳۹۶ در اعتصاب غذای تر به سر می‌برد، در بیانیه‌ای اعلام کرده‌است که درصورت عدم رسیدگی به خواسته‌های برحق‌اش از سوی قوه قضائیه و وزارت اطلاعات به اعتصاب غذای خشک دست خواهد زد. امروز چهل و هشتمین روزی است که این فعال کارگری در اعتصاب غذاست.

رضا شهابی در سال ۱۳۸۹ به دلیل دفاع از حقوق همکاران و فعالیت‌های سندیکایی در هنگام رانندگی با اتوبوس شرکت واحد بازداشت و در حین انتقال به زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از ناحیه گردن و کمر دچار آسیب های جدی شده و تحت عمل های جراحی متعددی قرار گرفته است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در بیانیه‌های متعددی اقدامات غیرقانونی دستگاه‌های قضایی و امنیتی در زندانی کردن این کارگر را محکوم و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط این کارگر زندانی شده‌است. همچنین نهادهای کارگری خارجی وعفو بین‌الملل نیز در بیانیه هایی نسبت به وضعیت سلامت رضا شهابی هشدار داده و خواستار آزادی وی شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.