حفاظت‌و اطلاعات قوه قضاییه نامه‌های خود درباره «جاسوسی» دختر لاریجانی را تکذیب کرد

یکشنبه, 16ام مهر, 1396
اندازه قلم متن

پس از حمله شدید اطلاعات سپاه پاسداران، امامان جمعه و همچنین شخص صادق لاریجانی به منتشر کنندگان گزارشی درباره «جاسوسی» دخترش، مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه ضمن حمله شدید به منتشر کنندگان این گزارش، نامه‌های منتسب به این نهاد درباره این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، این مرکز روز شنبه ۱۵ مهر در اطلاعیه‌ای بدون ارائه شواهد و مستندات، انتشار این گزارش را به سرویس‌های امنیتی غربی منتسب کرد.

مرکز حفاظت‌واطلاعات کل قوه قضائیه همچنین نامه‌های منتشر شدهِ منتسب به این مرکز را «صد در صد کذب و واهی» خواند و اعلام کرد که آنها به شکل «ناشیانه‌ای جعل» شده‌اند و «علائم کذب بودن آن از همان ظاهر نامه‌ها هم هویدا است».

سایت «آمدنیوز» در روزهای گذشته دو نامه منتشر کرد و مدعی شد که این نامه‌ها مربوط به مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه است.

بر اساس محتوای این نامه‌ها، فردی با نام فامیلی «صداقت» و با سمت «مدیرکل کاشف مرکز حفاظت‌واطلاعات قوه قضائیه» دستوراتی را درباره «تعقیب» زهرا لاریجانی، دختر رئیس قوه قضائیه، صادر کرده است.

در یکی از این نامه‌ها همچنین از ماموران این مرکز خواسته شده است تمام افرادی که با زهرا لاریجانی «ارتباط برقرار کرده‌اند»، شناسایی شوند.

سایت «آمدنیوز» روز ۹ مهرماه مدعی شده بود که پس از افشای پرونده «جاسوسی» زهرا لاریجانی، دختر صادق لاریجانی، برای سفارت بریتانیا در تهران، او با دستور مستقیم وحید حقانیان، از مقام‌های دفتر رهبر جمهوری اسلامی و توسط نیروهای «اطلاعات سپاه بازداشت شده است».

محمود علوی وزیر اطلاعات دولت حسن روحانی روز سه‌شنبه ۱۱ مهر، این گزارش را تکذیب کرده و گفته بود که این وزارتخانه «هیچ‌گونه اثری از اقداماتی که حتی ظن جاسوسی در مورد آن وجود داشته باشد درباره هیچ‌یک از اعضای خانواده آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه مشاهده نکرده‌ است».

یک روز بعد صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران، در یک سخنرانی گفت که شایعات اخیر در مورد خانواده‌اش «ارزش پاسخگویی ندارد» و در عین حال به منتشرکنندگان این گزارش شدیداً حمله کرد.

در همان روز رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران مدعی شد که انتشار این گزارش توسط سازمان‌های امنیتی غربی و متحدان آنها در منطقه انجام شده است.

روز ۱۴ خرداد نیز امام جمعه تهران و تعدادی از امامان جمعه شهرهای دیگر انتشار گزارش‌ها درباره جاسوسی دختر رئیس قوه قضائیه را به سازمان‌های امنیتی غربی و بهائیان نسبت دادند.

مرکز حفاظت‌واطلاعات کل قوه قضائیه نیز روز شنبه بدون ذکر نام شدیدا به منتشرکنندگان این گزارش حمله کرد و انتشار آن را «دست و پا زدن ضد انقلاب فراری و فتنه‌گران مایوس» خواند.

رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران اعلام می‌کنند که وب‌سایت «آمدنیوز» توسط روح‌الله زم، فرزند محمدعلی زم، معاون سازمان مناطق آزاد و از چهره‌های نزدیک به فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی اداره می‌شود. روح‌الله زم اما اعلام کرده که دیگر نقشی در اداره این وب‌سایت و کانال تلگرامی آن ندارد.

سازمان گزارشگران بدون مرز روز ۱۵ شهریور خبر داده بود که محمد میلاد زم، برادر روح‌الله زم، از روز چهارم شهریور بازداشت شده‌ است.

بر اساس این گزارش، پیش از این نیز دو خواهر و همسر یکی از خواهران آقای زم بازداشت شده و مدتی زندانی بودند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.