شش سال بلاتکلیفی؛ گزارشی از آخرین وضعیت میثم چندانی

جمعه, 21ام مهر, 1396
اندازه قلم متن

میثم چندانی زندانی که متهم به اقدام علیه امنیت ملی از طریق قتل سه مامور نیروی انتظامی است به دلیل تحمل شکنجه های روحی و جسمی و زندگی در یک وضعیت دشوار شش ساله به جنون مبتلا شده است. وضعیت روانی این زندانی مانع از محاکمه او شده و تصمیم گیری در مورد او که هنوز صرفا متهم است را به چالش کشیده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میثم چندانی زندانی ۲۶ ساله در بند هشت زندان مرکزی زاهدان به سر می برد.

این زندانی متهم به اقدام علیه امنیت ملی از طریق قتل سه تن از ماموران نیروی انتظامی در سال ۹۰ شده است.

یکی از نزدیکان آقای چدانی در گفتگو با گزارشگر هرانا در توضیح وضعیت این زندانی گفت “میثم سال ۹۰ بازداشت شد، حدود ۷ ماهی در همان سال در بازداشتگاه اداره اطلاعات به سر برد، در وضعیتی که نه ملاقات داشت و نه ما خبری از سرنوشت او داشتیم تا اینکه اواخر همان سال گفتن پرونده اش می رود دادگاه.”

این منبع مطلع ادامه می دهد “اواخر سال ۹۱ قرار بود میثم دادگاهی بشود ولی از روزی که از اطلاعات به زندان منتقل شده بود دچار افسردگی و حالت های خاص روحی غیر معمول شده بود. این وقت هی بدتر و بدتر شد تا اینکه اصلا مدتی قبل از آغاز دادرسی به جنون کامل رسید.”

به گفته این منبع “میثم در حالی که قبل زندان سالم بود اکنون یک مجنون شده است و مشاعرش را از دست داده، مسئولین هم اول فکر میکردن شاید این یک تلاش برای فرار از محاکمه باشد و برای همین صبر کردن اما الان ۴ سال گذشته و خودشان هم متوجه شدند که جنون میثم واقعی است.”

منبع نزدیک به میثم چندانی تاکید می کند وضعیت جنون میثم مورد قبول مسئولان زندان قرار گرفته است منتها حاضر نیستند تغییری در وضعیت او ایجاد کنند.

او می گوید “انگار مسئولان هم مانده اند چه کنند میترسند او را به پزشکی قانونی بفرستند و جنون تایید شود و زندانی و محاکمه نشود که جواب نیروی انتظامی را چه بدهند!؟ اگر هم نگهش دارند که نمیتوانند محاکمه اش کنند. به همین دلیل بر اساس سردرگمی که در بین مسئولین هست فعلا گویا تصمیم گرفتند تا حد ممکن دادرسی را به تعویق بندازند. اینطور شده که بعد از شش سال او هنوز متهم مانده است!”

میثم چندانی در حال حاضر در بند ۸ زندان که محل نگهداری زندانیان با جرایم خشن است نگهداری می شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.