افزایش آلودگی هوا در تهران

یکشنبه, 17ام دی, 1391
اندازه قلم متن

aludegi-hava

هجوم دوباره آلاینده‌ها به شهر

آلودگی هوای تهران امروز با افزایش نسبت به روز گذشته در شرایط ناسالم و هشدار قرار دارد.

به گزارش گروه مدیریت شهری شهر، شاخص کیفیت هوا امروز با میانگین ۱۴۵ بالاتر از حد استاندارد و در شرایط ناسالم و هشدار قرار دارد.این شاخص روز گذشته نیز با میانگین ۱۲۵ در شرایط ناسالم بود.

بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت تمام آلاینده ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است.

به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است.

لازم به ذکر است ایستگاههای اقدسیه ، پیروزی ، تهرانسر ، دروس ، ستاد بحران ، شاد آباد ، شهرری ، پارک ترافیک پونک ، پارک رازی ، پارک سلامت ، پارک شکوفه ، پارک قائم ، سوهانک ، شهرک چشمه و فرمانداری شهرری به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو ونیم میکرون در شرایط ناسالم قرار دارند.

گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی کمی ابری و غبارآلود می باشد. به این ترتیب انتظار میرود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروههای حساس باقی بماند.

افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی ، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است.

توصیه می شود درشرایط ناسالم گروههای حساس، افراد مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی ، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.