صدور حکم یک سال حبس تعزیری برای سروش فرهادیان

دوشنبه, 24ام مهر, 1396
اندازه قلم متن

سروش فرهادیان، روزنامه‌نگار و سردبیر نشریه روبه‌رو، از سوی دادگاه انقلاب به یک سال زندان محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شعبه ۲٨ دادگاه انقلاب استان تهران به ریاست قاضی مقیسه برای سروش فرهادیان به اتهام «تبلیغ علیه نظام» حکم یک سال حبس تعزیری صادر کرده است.

سایت زیتون به نقل از سعید میرمحمدی، وکیل فرهادیان، نوشته است: «سؤال های آقای مقیسه قاضی شعبه ۲٨ دادگاه انقلاب استان تهران مانند پرونده قبلی آقای فرهادیان، درباره انتشار دیدگاه موکلم در مورد وقایع سال ٨٨ و مسائلی از این دست با استناد به سخنرانی، نوشته‌ها و موارد مشابه بود. البتهدر آغاز مسائل دیگری طرح شد که با اعتراض ما به تدریج دادگاه روال عادی پیدا کرد.»

گفتنی است که سروش فرهادیان در سال گذشته نیز به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب استان مرکزی به هفت ماه حبس محکوم شده بود.

اسفند سال گذشته نیز سروش فرهادیان به پلیس امنیت احضار و پس از بازجویی مقدماتی، در شعبه ۱۱دادیاری دادسرای رسانه با دو اتهام «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» مواجه و با قرار آزاد شد.

به گفته وکیل این روزنامه‌نگار اما در نهایت با فقدان ادله اثباتی در مورد سایر اتهامات، پرونده با اتهام تبلیغ علیه نظام به دادگاه ارسال شد و جلسه رسیدگی، چهارشنبه هشتم شهریور ۹۶ در شعبه ۲٨ دادگاه انقلاب استان تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.