سقوط ۴۵ در صدی درآمدهای نفتی کشور طی ٩ ماه گذشته

دوشنبه, 18ام دی, 1391
اندازه قلم متن

naft

رستم قاسمی وزیر نفت جمهوری اسلامی در گزارشی به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأیید کرد که صادرات نفت ایران طی ۹ ماهه گذشته ۴۰ در صد کاهش یافته است. بر اساس این گزارش، طی این مدت، در آمدهای ایران از فروش نفت و میعانات گازی ۴۵ در صد کاهش یافته است.

به نقل از ار اف ای، کاهش بی سابقه در صادرات نفت و میزان درآمدهای نفتی در گزارش دیروز رستم قاسمی وزیر نفت جمهوری اسلامی به مجلس از روند فروش و وصول درآمدهای نفتی کشور آمده است.

غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی که این موضوع را در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا اعلام کرد، گفت که پیش بینی می شود که در سه ماهه پایانی سال جاری، کاهش قابل ملاحظه ای در درآمدهای نفتی کشور حاصل گردد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با توجه به کاهش درآمدهای نفتی کشور به نگرش کمیسیون برنامه و بودجه در این باره اشاره کرد و گفت این کمیسیون تلاش می کند که میزان درآمد های نفتی در بودجه سال ۱۳۹۲ به گونه ای لحاظ شوند تا در صورت تحقق به وضعیت بودجه کشور کمک کند.

بر اساس برآورد اوپک و آژانس بین المللی انرژی صادرات نفت خام ایران در پایان سال میلادی جاری به ۱ تا ۱.۳ میلیون بشکه در روز سقوط کرده است.
این در حالی است که صادرات نفت ایران در ابتدای سال ۲۰۱۲ میلادی بین ۲.۱ تا ۲.۴ میلیون بشکه در روز بوده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.