نامه ماهر کعبی؛ تهدیدات اخیر نیروهای امنیتی موجب سکته قلبی مادرم شده

جمعه, 28ام مهر, 1396
اندازه قلم متن

ماهر کعبی، زندانی سیاسی عرب ساکن شوش که ایام محکومیت خود را بصورت تبعیدی در زندان اردبیل سپری می کند با نگارش نامه ای خطاب به گزارشگر ویژه سازمان ملل از افزایش فشار بر خانواده خود خبر داده است. این زندانی می گوید تماس های تهدیدآمیز نیروهای امنیتی باعث سکته قلبی مادرش شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماهر کعبی، زندانی عرب تبعید شده به اردبیل که ایام حبس ۱۰ ساله خود را در زندان مرکزی این شهر سپری می کند با نگارش نامه ای خطاب به اسما جهانگیر، گزارشگر ویژه حقوق بشر بشر در امور ایران سازمان ملل خبر از افزایش آزار و اذیت خانواده خود داده است. این زندانی در نامه ای که در اختیار هرانا قرار گرفته است فشارهای وارده را منتهی به سکته قلبی مادرش دانسته و خواستار توقف این روند شده است. متن کامل این نامه در پی می آید:

با عرض سلام و احترام خدمت خانم دکتر اسما جهانگیر، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران

اینجانب زندانی سیاسی ماهر کعبی ۱۹ ساله، دانشجوی رشته عمران و از اقلیت عرب ایرانی می باشم.
سال ۱۳۹۰ بود که مرا بخاطر فعالیت های حقوق بشری توسط وزارت اطلاعات دستگیر و بعد از طی فرآیند بازجویی همراه با شکنجه (شکستن دندان های جلو و تهدید که ارمغان آن را در مصاحبه اجباری که مشمول اعترافات دروغین اینجانب با شبکه خبری پرس تی وی است می توان مشاهده کرد)، بعد از آن محکوم به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان مرکزی اردبیل شدم.

طی این ۶ سال حبس همیشه مورد آزار و اذیت شدید از سوی مقامات و مسولین زندان قرار گرفته ام.

تصویر برداشت شده از ویدیوی اعترافات وی که توسط تلویزیون پرس تی وی پخش شد
اینجانب موقع دستگیری ۱۹ سال سن داشته و هم اکنون که از مرز ۲۵ سال گذشته ام تاکنون بیرون از چهاردیواری زندان را ندیده ام. ماندن در حبس و در تبعید و دوری از خانواده و دیار خود شیوه ی دردناکی است که در این زمان نیز توسط همین رژیم برای زندانیان سیاسی اعمال می شود.

این سختی ها جدای از من گریبان گیر خانواده ام نیز شده، به غیر از من برادر بزرگترم نیز بخاطر “فعالیت های تبلیغی علیه نظام” محکوم به ۱۵ سال تبعید در زندان مرکزی کرمان شده. احمد کعبی، ۲۷ ساله، از بیماری در ستون فقرات رنج می برد که متاسفانه به وضعیت اسف بارش اصلآ رسیدگی نمی شود. احمد هم اکنون همانند من ۶ سال می باشد که در تبعید است.

الان موضوعی را خدمت شما شرح می دهم که چند روزی است قلبم را به درد آورده و روحم را آزرده و ناراحت کرده، مادرم ۴۸ سال سن دارد، “شریفه فرج الله کعبی” که چندمین باری است که توسط ماموران وزارت اطلاعات با تماس تلفنی موردتهدید قرار می گیرد، در روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۶/۷/۲۵، آخرین مورد این تهدیدات بود که تماسی از سوی مامورین اطلاعات به منزل شخصی ما صورت گرفت و خانواده ام و خود ما دو برادر را تهدید کردند در این حین بود که مادرم مورد حمله قلبی قرار گرفت. خدا را شکر می کنم که رسیدگی به موقع پدرم، مادرم را از مرگ حتمی نجات داد. دو روز در بیمارستان بستری شد و هم اکنون اوضاع اش رو به سامان می باشد.

آیا این عدالت است؟

انسانیت کجا رفته که حتی مادرم که کوچکترین فعالیت های سیاسی ندارد، نیز مورد آزار و اذیت قرار می گیرد.

مطالبه اینجانب از شما خانم دکتر جهانگیر این است که به این موضوع رسیدگی فوری به عمل آورید و با فشار آوردن به این رژیم و در احقاق حقوقمان ما را یاری بفرمایید.

باتشکر فراوان

ماهر کعبی، زندانی سیاسی

۲۶/مهرماه /۱۳۹۶

زندان مرکزی اردبیل، بند ۷

هرانا لازم به توضیح می داند این زندانی سیاسی مدعی است پس از انتشار فایل صوتی از وی که در آن به حمایت از زندانیان اعتصابی زندان رجایی شهر کرج می پرداخت تماس هایی با خانواده او گرفته میشود که در آن به تهدید وی منجمله امکان افزایش سنگین محکومیت پرداخته اند.
ماهر کعبی فرزند رحیم دانشجوی کاردانی رشته عمران، ساکن شهرستان شوش در استان خوزستان با اتهام “عضویت در سازمان آزادیبخش اهواز، تبلیغ علیه نظام از طریق ارتباط با شبکه های معاند و ارسال اخبار دروغین به منظور سیاه نمایی وجه جمهوری اسلامی در سطح بین الملل و نیز تحریک شهروندان جهت اقدام علیه نظام (ایفای نقش در رابطه با اعتراضات و تظاهرات های شهروندان عرب به “تغییر بافت جمعیتی استان خوزستان” در سال ۹۰)” در دادگاهی ۲۰ دقیقه ای و بدون داشتن وکیل، به ۱۰ سال حبس تعزیری در تبعید به زندان مرکزی اردبیل محکوم شد.، احمد کعبی، برادر وی نیز که مشغول تحمل محکومیت است متهم به فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در سازمان آزادی بخش اهواز است.

در دوره بازداشت از طریق بسته شدن به تخت و تحمل ضربات شلاق شکنجه شد و نهایتا مجبور شد تا اعترافات تلویزیونی غیرواقعی برعلیه خود انجام دهد. هرانا پیشتر شرح اجمالی سرگذشت وی و جلوه هایی از نقض حقوق انسانی این زندانی تبعیدی را گزارش کرده است.

احمد کعبی محبوس در زندان کرمان و دچار مشکلاتی اعم از -در رفتگی دو یا سه عدد از مهره های ستون فقرات- است. علیرغم مشکلات پزشکی، با مرخصی (استعلاجی) احمد کعبی مخالفت شده است.

ماهر کعبی هم اکنون در بند زندانیان سیاسی زندان مرکزی اردبیل به سر می برد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.