بازداشت محمد کیمیایی، روزنامه‌نگار در قزوین

دوشنبه, 18ام دی, 1391
اندازه قلم متن

mohamad-kimiaei

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، محمد کیمیایی، نویسنده و همکار بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب و هفته نامهٔ حدیث قزوین، از سوی نیروهای وزارت اطلاعات در این شهر بازداشت شده است.

روز سه شنبهٔ هفته گذشته، چند مامور امنیتی با هجوم به منزل آقای کیمیایی و بازداشت این روزنامه نگار، منزل مسکونی او را تفتیش کرده و برخی از لوازم شخصی، چندین کارتن کتاب و مدارک وی را نیز توقیف کرده‌اند. نیروهای امنیتی به بستگان محمد کیمیایی که پس از چند روز پیگیری‌ از بازداشت وی مطلع شده‌اند، گفته‌اند که او همچنان تحت بازجویی است و تا زمان برگزاری دادگاه، در بازداشت خواهد بود. این روزنامه‌نگار از بیماری قلبی رنج می‌برد.

مقامات امنیتی از هر گونه توضیحی در ارتباط با علت بازداشت و اتهامات آقای کیمیایی سر باز زده اند، اما به نظر می‌رسد بازداشت این روزنامه‌نگار در ادامهٔ توقیف هفته نامهٔ حدیث قزوین صورت گرفته است. نیروهای امنیتی، هفته‌ی گذشته با حضور در دفتر هفته نامه حدیث، رحیم سرکار، سردبیر و سایر کارکنان این نشریه را دستگیر کردند. کارکنان هفته نامه حدیث قزوین پس از سه ساعت بازجویی آزاد شدند. رحیم سرکار، سردبیر نشریه حدیث نیز همچنان در بازداشت است.

منابع خبری می‌گویند، طی یک ماه گذشته تعداد زیادی از فعالان و روزنامه نگاران این شهر تحت پیگرد نیروهای امنیتی قرار گرفته‌ و بازداشت شده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.