عضو ستاد انتخاباتی روحانی در ایلام به ۵ سال زندان محکوم شد

یکشنبه, 30ام مهر, 1396
اندازه قلم متن

رئیس کل دادگستری ایلام روز یکشنبه ۳۰ مهر از صدور حکم محکومیت عضو ستاد انتخاباتی حسن روحانی در ایلام به اتهام «توهین به مقدسات» به پنج سال حبس تعزیری در دادگاه بدوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قوه قضائیه ایران،‌ میزان، محمد رزم عضو ستاد انتخاباتی حسن روحانی را «مجری هتاک به ساحت امام رضا» نامید و افزود که وی به پنج سال حبس محکوم شده که «سه سال آن برای پنج سال تعلیقی است و دو سال دیگر آن قابل اجرا است».

به گفته این مقام قضایی٬ از آنجا که «متهم به رای صادر شده اعتراض کرده … پرونده در حال حاضر در دادگاه تجدیدنظر استان در حال رسیدگی است».

در آئین افتتاح ستاد انتخاباتی حسن روحانی در ایلام٬ در روز هشتم اردیبهشت سال جاری، در متنی طنز‌آمیز از امام هشتم شیعیان به خاطر اینکه فقط امام «اصول‌گرایان» است و امام «اصلاح‌طلبان» نیست٬ «گلایه» شد.

در این متن همچنین انتقاد‌های غیرمستقیم تندی از ابراهیم رئیسی٬ تولیت آستان قدس رضوی، در «استفاده» از امکانات این آستان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت مطرح شده بود.

قرائت این متن که به گزارش رسانه‌های محلی از سوی علی‌محمد محمدی٬ رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در شهر «ایوان» ایلام، صورت گرفت، با واکنش برخی مراجع تقلید٬ فرمانده سپاه استان و محافظه‌کاران مواجه شد.

این رسانه‌ها گزارش کردند شدت اعتراض‌ها به این برنامه به اندازه‌ای بود که دادستان استان ایلام حکم جلب این عضو ستاد انتخاباتی حسن روحانی را صادر کرد.

ساعتی پس از انتشار این گزارش‌ها، خبرگزاری میزان به نقل از رئیس دادگستری استان ایلام، از بازداشت یک نفر در ارتباط با این موضوع توسط مأموران امنیتی خبر داد.

این خبرگزاری فرد بازداشت شده را مجری برنامه افتتاح ستاد استانی یکی از نامزدها معرفی کرد و نوشت: «این فرد که اهل شهرستان ایوان غرب است در مراسم افتتاح … نامه‌‌ای را قرائت می‌کند که حاوی توهین به مقدسات و اهانت به ائمه معصومین و اهانت به ساحت مقدس امام رضا بود».

محمدنقی لطفی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان ایلام نیز در واکنش به این موضوع یک روز عزای عمومی اعلام کرد و با انتشار نامه‌ای خطاب به آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی، «اهانت» به امام هشتم شیعیان از سوی افرادی که آنها را «فتنه‌گران کور دل و منافقان زمان» نامید٬ تسلیت گفت.

امامان جمعه برخی دیگر از شهر‌های استان ایلام نیز به این موضوع واکنش نشان دادند و خواستار برخورد با «هتاکان» شدند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه در قم نیز در بیانیه‌ای که در همین رابطه منتشر کرد٬ خواستار مجازات فرد «خبیثی» شد که به گفته وی باعث شده «مقام والای امامت به سخریه کشیده» شود.

صادق حسینی٬ فرمانده سپاه استان ایلام هم با صدور اطلاعیه‌ای از قوه قضائیه خواست که «با شخص خاطی و عوامل احتمالی پشت پرده برخورد قانونی» کنند.

در این میان، ستاد انتخاباتی حسن روحانی در مورد این پرونده واکنش نشان نداده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.