نماینده علی خامنه ای در سپاه: مهندسی انتخابات وظیفه ذاتی سپاه است

سه شنبه, 19ام دی, 1391
اندازه قلم متن

علی سعیدی با انتقاد از اظهارات اخیر حبیب‌الله عسگراولادی مبنی بر اینکه «موسوی و کروبی فتنه‌گر نیستند» گفت: این افراد در مقابل نظام ایستادند و تاکید کرد که تنها راه اصلاح‌طلبان این است که بگویند از آرمان‌ها فاصله گرفته‌اند و اشتباه کرده‌اند.

آمریکا به دنبال راه انداختن جنگ نیابتی است

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به آنچه «تلاش‌های آمریکا برای کنترل انقلاب‌های منطقه» خواند گفت: آمریکا به دنبال ایجاد خاورمیانه بزرگ و حفظ اسرائیل و بدست آوردن منابع خاورمیانه بود اما نتیجه و دستاورد روشنی کسب نکرد. پس از خروج از عراق به فکر راه دیگری رسید و آن، به راه انداختن جنگ نیابتی به عنوان استراتژی جدید بود. این اقدام را از لبنان، غزه و سوریه آغاز کرد و به دنبال آن بود که در عراق و ایران نیز این استراتژی را پیش بگیرد. آنها در لبنان شکست خوردند اما در سوریه همچنان استراتژی خود را ادامه می‌دهند.

نماینده آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران همچنین اظهار کرد: توطئه آمریکا برای مهار این انقلاب‌ها در منطقه، به راه انداختن جنگ نیابتی بود. بازیگران این جنگ‌ها آنها هستند در حالی که جریان دیگری مانند کشورهای عربستان، قطر و ترکیه پول و پشتیبانی لجستیکی این جنگ‌ها را بر عهده دارند. نقطه فشار امروز بر روی سوریه قرار دارد و تلاش بر این است که ارتباط میان سوریه، ایران، حزب‌الله و غزه قطع شود و سوریه را از خط مقاومت جدا کنند.

القاعده در افغانستان در مقابل آمریکا و در سوریه تحت فرمان آمریکاست

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ ماه از جنگ سوریه می‌گذرد ادعا کرد: القاعده که در افغانستان در مقابل آمریکا قرار دارد، در سوریه تحت فرمان این کشور عمل می‌کند. آنها می‌خواهند نابود کردن القاعده و هم نابود کردن مقاومت به دست خود مسلمانان صورت گیرد.

سعیدی همچنین به تغییر ماهیت جنگ‌ها اشاره کرد و گفت: امروز از دیگر مولفه‌هایی که در عرصه بین‌الملل قابل توجه است، تبدیل شدن جنگ متقارن به جنگ نامتقارن و جنگ مستقیم به جنگ نیابتی در ابعاد مختلف است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه «بازیگر پشت صحنه این حوادث، آمریکاست»، گفت: در روی صحنه، کشورهایی که در دام آمریکا افتاده‌اند ایفای نقش می‌کنند. امروز آنها به دنبال تکمیل حلقه اخوان‌المسلمین در مقابل هلال شیعی مرکب از عراق،‌ سوریه، لبنان و ایران هستند چراکه آنها بر این باورند که اداره کردن اخوان‌المسلمین راحت‌تر است و اشتباه بزرگ برخی کشورها نیز همین است که به جای تکیه بر اصل اسلام، به مسائل موجود حزبی نگاه می‌کنند و راهبرد نظام سلطه در رابطه با کشورهای اسلامی را نادیده می‌گیرند.

وی در ادامه حملات خود و دیگر مقامات جمهوری اسلامی به ترکیه طی ماه های اخیر، عنوان کرد: «نظام سلطه دو مدل از حکومت اسلامی، یکی اسلام سلفی و طالبانی و دیگری اسلام ترکیه‌ای یعنی اسلام سکولاریستی را ترویج می‌کند»

طرح دولت وحدت ملی چیزی جز «ملغمه» نیست

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به طرح دولت وحدت ملی که چندی پیش توسط هاشمی رفسنجای عنوان شده بود اظهار کرد: یکی از ایده‌های مطرح شده برای انتخابات، طرح دولت وحدت ملی است که از سوی یکی از آقایان مطرح شده است؛ به این معنا که ترکیبی از همه کسانی که توان ورود در عرصه سیاسی کشور را دارند، اعم از اصلاح‌طلبان،‌ کارگزاران و اصولگرایان دولت آینده را تشکیل دهند، اما این ایده چیزی جز ملغمه نخواهد بود و نتیجه‌ای از آن بیرون نخواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه، در واکنش به اظهارات اخیر حبیب‌الله عسگراولادی درباره وقایع ۸۸ مدعی شد: در فتنه ۸۸ نقش افراد روشن بود. موسوی و کروبی نتیجه انتخابات را برنتابیدند و فرصتی را که برای نظام بوجود آمده بود به تهدید تبدیل کردند. آنها در مقابل نظام ایستادند. چطور این افراد فتنه‌گر نیستند؟

تنها راه اصلاح‌طلبان این است که بگویند اشتباه کرده‌اند

نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه با بیان اینکه “اصلاح‌طلبان برای ورود به عرصه سیاسی کشور باید تمام چارچوب‌های نظام را بپذیرند”، تاکید کرد: چهره‌های اصلاح‌طلب در یک «پارادوکس» شدید قرار دارند. از یک سو راه ورود آنها این است که بخشی از اشتباهاتشان را بپذیرند اما از سوی دیگر اگر بازگردند، از طرف کسانی که شعار براندازی داده‌اند طرد خواهند شد.

سعیدی در ادامه این گفت‌وگو، درباره دخالت سپاه در انتخابات گفت: تاثیرگذاری معنوی بر مردم که بد نیست و در همه دنیا اینگونه است. برخی مهندسی انتخابات را قبول ندارند و ادعا می‌کنند که سپاه در انتخابات دخالت دارد. اینکه عناصر و شخصیت‌های ذی‌نفوذی در میان مردم هستند که تاثیرگذارند، خللی به انتخابات وارد نمی‌کند. همین ادعا یعنی ادعای تقلب در انتخابات، ریشه اصلی فتنه ۸۸ بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه “ادعای دخالت سپاه در انتخابات از آن حرف‌هایی است که سند ندارد”، تصریح کرد: من نمی‌خواهم برخی را که اشتباهاتی مرتکب شده‌اند تبرئه کنم، اما این به معنای دخالت سپاه در انتخابات نیست. سپاه فراتر از احزاب و سازمان‌هاست و خود را برای حزب یا فرد خاصی هزینه نمی‌کند. سپاه معیارها را مطرح می‌کند و از اصولگرایی به عنوان یک تفکر و اندیشه و بازگشت به اسلام ناب و نه به عنوان حزب دفاع می‌کند.

وی افزود: من به عنوان کسی که مسئولیت نمایندگی ولایت فقیه در سپاه را بر عهده دارم اعلام می‌کنم که پاسداران ما اهل منطق و استدلال هستند و ما تنها معیار‌ها و آرمان‌ها را مطرح می‌کنیم.

سعیدی با بیان اینکه “سپاه هرگز بصورت مصداقی در انتخابات وارد نمی‌شود”، تاکید کرد: سپاه تنها چارچوب‌ها و معیارها را تبیین می‌کند و این به معنای دخالت در انتخابات نیست بلکه وظیفه ذاتی ما «مهندسی معقول و منطقی انتخابات» است.

از: رادیو فرانسه


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.