۵۵ استاد دانشگاه شریف: متاسفیم که در معرفی وزیر علوم به نظر دانشگاه توجه نشد

شنبه, 6ام آبان, 1396
اندازه قلم متن

۵۵ استاد دانشگاه صنعتی شریف در نامه ای به حسن روحانی رئیس جمهور ایران، آنچه “بی توجهی” به نظرات دانشگاهیان در معرفی وزیر علوم را مورد انتقاد قرار دادند.

امضاکنندگان نامه تاکید کرده اند “دانشگاهیان” در “نامه های متعدد” به رئیس جمهور خواستار معرفی کسی به مجلس شده بودند که “با اتکا به اعتبار علمی و تجربه خود از یک سو و جلب اعتماد دانشگاهیان از سوی دیگر بتواند گامی برای نجات آموزش عالی کشور بردارد”.

این ۵۵ استاد در نامه سرگشاده ای که در روزنامه قانون منتشر شده افزوده اند: “عمیقا متاسفیم که از طرف دولت محترم و به خصوص ریاست محترم جمهوری به این خواسته دانشگاهیان هیچ گونه توجهی نشده است.”

حسن روحانی منصور غلامی را به عنوان وزیر علوم پیشنهادی خود به مجلس معرفی کرده و فردا یکشنبه هفتم آبان در جلسه رای اعتماد به او و ضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو حاضر می‌شود تا از آنها دفاع کند.

محمود صادقی، نماینده تهران، پیشتر در توییتر خود نوشته بود که آقای روحانی بیش از ده گزینه برای این وزارتخانه را پیشنهاد کرده که مورد تایید رهبر جمهوری اسلامی ایران قرار نگرفته است.
در بخشی از نامه اساتید دانشگاه شریف از نمایندگان مجلس خواسته شده در هنگام انتخاب وزیر به مطالبات دانشگاه ها توجه کنند و “تنها به فردی رای اعتماد دهند که صلاحیت حرفه ای لازم و مقبولیّت را در میان قاطبه دانشگاهیان داشته باشد”.

امضاکنندگان در پایان نامه خود هشدار داده اند: “اعتلا یا افول آموزش عالی در کشور به یک نسبت همه جناح های سیاسی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و انحطاط آن به کلّ کشور آسیب خواهد رساند.”

منصور غلامی دارای مدرک کارشناسی ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان است. او سپس، مدرک کارشناسی ارشد علوم باغبانی را از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرده و دکترای خود را در همین رشته از دانشگاه آدلاید استرالیا گرفته است.

آقای غلامی ریاست دانشگاه بوعلی همدان، معاونت اداری و مالی دانشگاه این دانشگاه، عضویت در جهاد سازندگی همدان و سرپرستی دانشکده کشاورزی شهرکرد را در کارنامه خود دارد.

مرداد ماه امسال حسن روحانی فهرست تمام وزرای پیشنهادی را به جز وزارت علوم به مجلس فرستاد. مجلس تقریبا به تمام فهرست آقای روحانی رأی داد و تنها حبیب‌الله بیطرف به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو رأی اعتماد نگرفت.

۶ روز پیش، علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران از دریافت نامه رئیس‌جمهور برای معرفی منصور غلامی و رضا اردکانیان به عنوان وزرای پیشنهادی علوم و نیرو خبر داد.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.