احضار و محاکمه دو فعال کارگری در تهران

دوشنبه, 15ام آبان, 1396
اندازه قلم متن


سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه خبر داد که ابراهیم مددی، یکی از اعضای هیئت مدیره این تشکل صنفی، به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر احضار شده است.

بر اساس این گزارش، آقای مددی باید روز ۱۲ آذر در دادگاه انقلاب حاضر شود.

ابراهیم مددی همراه با داوود رضوی، عضو دیگر هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه،‌ نیمه شب هشتم اردیبهشت سال گذشته به دست ماموران وزارت اطلاعات در منازل خود بازداشت و پس از ۲۲ روز با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شدند.

بر اساس گزارش ها، ‌در همان هنگام،‌ آقای مددی در دادگاه انقلاب به ۱۰ سال و سه ماه حبس تعزیری و آقای رضوی به پنج سال زندان محکوم شدند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه همچنین خبر داد که دادگاه تجدید نظر داود رضوی نیز روز شنبه درشعبه ۳۶ دادگاه انقلاب بدون حضور قاضی و مدعی العموم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این فعال کارگری در دفاعیات خود که در دادگاه قرائت شد،‌ گفت که تنها در دفاع از حقوق همکارانش و کارگران تلاش کرده است و اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت را نمی پذیرد و قبول ندارد.

به طور معمول، ‌فعالان کارگری و صنفی، مانند فعالان حقوق معلمان،‌ در ایران به اتهام‌های امنیتی بازداشت و زندانی می‌شوند.

این برخوردها انتقاد گسترده سازمان‌های حقوق بشری و نیز اتحادیه‌های بین‌المللی کارگری را به همراه داشته است. با این همه،‌ مقام های جمهوری اسلامی ایران همواره می‌گویند که با تشکل‌های کارگری تعامل دارند و از تشکل‌یابی کارگران حمایت می‌کنند.

در این ارتباط،‌ سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه ضمن محکوم کردن صدور «احکام ناعادلانه» علیه فعالان سندیکایی و کارگری خواستار آزادی تمامی فعالان صنفی زندانی، ‌به ویژه رضا شهابی،‌ عضو دیگر این تشکل، شد.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که آقای شهابی در شرایطی در زندان رجایی شهر کرج زندانی است که از بیماری‌های متعدد رنج می‌برد و قول یک مقام ارشد امنیتی برای بررسی خواست آزادی‌اش و نیز اعزام به بیمارستان جهت درمان تحقق نیافته است.

پیش از این نیز ‌کانون مدافعان حقوق کارگر هفته گذشته اعلام کرده بود که ماموران دادستانی اوین روز دهم آبان، با در دست داشتن حکم جلب و حکم ورود، به منزل علیرضا ثقفی، دبیر این تشکل صنفی، مراجعه کردند و به خانواده اش اطلاع دادند که او باید روز شنبه خود را به دادسرای اوین معرفی کند تا حکم سه سال زندانش آغاز شود.

تاکنون خبری در مورد مراجعه آقای ثقفی به زندان اوین منتشر نشده است.

او در روز جهانی کارگر، اول ماه مه، در سال ۱۳۸۸ همراه با ده‌ها تن از فعالان کارگری در پارک لاله بازداشت شد و ۴۰ روز نیز زندانی بود.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.