عفو بین‌الملل: «احکام صادرشده برای ابراهیم مددی و داود رضوی باید لغو گردد»

پنجشنبه, 18ام آبان, 1396
اندازه قلم متن

عفو بین‌الملل روز جاری با انتشار بیانیه‌ای خواستار لغو احکام صادرشده برای دو تن از فعالین صنفی شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سازمان عفو بین‌الملل امروز ۱۷ آبان ماه اعلام کرد؛ ابراهیم مددی، از اعضای هیئت‌مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران، روز ۱۲ آبان به شعبه ۳۶دادگاه تجدیدنظر احضار شده است و از سویی دیگر دادگاه تجدیدنظر داود رضوی، یکی دیگر از اعضای این تشکل صنفی، روز شنبه ۱۴ آبان در شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب بدون حضور قاضی و مدعی‌العموم برگزار شد.

عفو بین‌الملل با اشاره به روند پرونده داود رضوی و ابراهیم مددی خواهان لغو فوری حکم این دو فعال صنفی و به رسمیت شناخته شدن حق کارگران برای تشکیل و عضویت در اتحادیه‌های صنفی مستقل شد.

داود رضوی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۵ سال حبس محکوم شده است.

در حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران علیه داود رضوی، اساس اتهام او «برگزاری تجمعات به بهانه‌های مختلف از جمله روز جهانی کارگر و حداقل دستمزد کارگران» و تهیه و انتشار عکس از این تجمعات که دادگاه آن را «خوراک تبلیغاتی ضدانقلاب» نامیده، عنوانشده است.

دادگاه همچنین به دعوت‌نامه‌ای که داود رضوی برای شرکت در یک اجلاس بین‌المللیوابسته به سازمان جهانی کار دریافت کرده اشاره نموده و آن را به عنوان «سندی» دال بر ارتباط او با «عناصر جریان کارگری اپوزوسیون خارج از کشور» محسوب کرده است.

در هیچ بخش از حکم صادره، دادگاه مدرکی دال بر انجام اقدام مجرمانه ارائه نداده است. دادگاه تجدیدنظر داود رضوی روز ۱۳ آبان در شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب برگزار شد.

ابراهیم مددی، نائب‌رییس سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه، در مرداد ۱۳۹۵ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به پنج سال و سه ماه زندان محکوم شد.

دادگاه او را به «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «برهم زدن نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی» مجرم شناخته است.

مصداق این اتهامات در حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب تنها فعالیت‌های مسالمت‌آمیز صنفی ابراهیم مددی از جمله شرکت در تجمع‌های مسالمت‌آمیز برای حمایت از حقوق کارگران و افزایش دستمزد آنها است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.