!ژیلا کرم زاده مکوندی را هر چه سریعتر آزاد کنید

یکشنبه, 1ام بهمن, 1391
اندازه قلم متن

jila-karamzadeh

ژیلا کرم زاده مکوندی، انسانی شریف و شاعری آزاده است که به جرم همراهی و همدردی با مادران داغدار و به خاطر اعتراض به کشته شدن معترضان در سال ۸۸، دستگیر و به دوسال حبس تعزیری و دوسال حبس تعلیقی محکوم شده است. او از دی ماه ۱۳۹۰ برای گذراندن حکم اش در زندان اوین به سر می برد.

یک سال از زمانی که ژیلا کرم زاده مکوندی را برای گذراندن اتهام غیرقانونی به زندان اوین بردند، می گذرد و متاسفانه در طی این مدت، خواهر بیمارش نتوانسته موفق به دیدار او شود. با اینکه خانواده مراحل قانونی پیگیری برای مرخصی را انجام داده اند، ولی تا کنون با مرخصی او موافقت نشده است.

اکنون یکسال از گذراندن حکم او می گذرد و طبق قانون، وقتی زندانی نصف حکم خود را بگذراند، می تواند از مرخصی استفاده کند. ما خواهان برخورداری او از این حداقل حقوق قانونی وی هستیم. در ضمن ژیلا از بیماری فشار بالای خون هم رنج می برد و تا کنون چند بار فشارخون او در حدی خطرناک بالا رفته است و هرچه سریعتر نیاز به درمان اساسی و اصولی دارد.

متاسفانه ما همین اواخر شاهد به وقوع پیوستن یک اتفاق بسیار ناراحت کننده دیگر در مورد بی مسئولیتی، مسئولان زندان در رابطه با حفظ جان زندانیان بودیم. ژیلا کرم زاده مکوندی را برای معاینه به بیرون از زندان می آورند و در بین راه با اینکه او دستبند داشت بدون دقت از خیابان می گذرانند، که یک ماشین با او اصابت می کند. خوشبختانه صدمه ی جدی به او وارد نمی شود، ولی تا مدتی این اتفاق باعث آزار جسمی و روحی او می شود.

ما مادران پارک لاله از مسئولان جمهوری اسلامی، مصرانه می خواهیم که از جان زندانیان که در دست آنان اسیر هستند، با تمام توان محافظت به عمل آورند، تا ما هر روز شاهد این اتفاق های ناگوار نباشیم.

ما مادران پارک لاله ضمن تاکید بر سه خواسته همیشگی خود؛ لغو مجارات اعدام، محاکمه آمران و عاملان جنایت های جمهوری اسلامی و آزادی تمامی زندانیان سیاسی، خواهان آزادی و رسیدگی هر چه سریعتر به وضعیت مرخصی استحقاقی و استعلاجی ژیلا کرم زاده مکوندی هستیم.

مادران پارک لاله
۳۰/۱۰/۹۱
http://www.mpliran.org/2013/01/blog-post_6667.html


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.