بی خبری از سرنوشت محمد حسن شکوهی، متهم حمله به یک روحانی

دوشنبه, 29ام آبان, 1396
اندازه قلم متن

فردی که متهم است در اوایل آبان ماه سال جاری یک روحانی را بوسیله سلاح سرد ضرب و جرح کرده است از زمان بازداشت در محل نامعلومی به سر می برد. اقدام این فرد که با حمله و حتی قتل روحانیون دیگری در شهرهای مختلف همزمان شد باعث گمانه زنی های زیادی در خصوص سازمان یافتگی و انگیزه ضاربان شد با اینحال خانواده محمدحسن شکوهی اصرار دارند این ماجرا و اقدام با انگیزه سیاسی نبوده.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز ۲ آبان ماه گزارشی از ضرب و جرح یک روحانی در منطقه شرق تهران منتشر شد.

همزمانی این حادثه با تعدادی حملات دیگر به روحانیون بخصوص در سطح تهران که حداقل در یک مورد منجر به فوت روحانی مضروب شد گمانه زنی های زیادی در خصوص سازمان یافته بودن این حملات ایجاد کرد.

با اینحال پس از گذشت یکماه، خانواده محمد حسن شکوهی به سکوت خود پایان دادند و با شرح جزییات بیشتر بر غیرسیاسی و غیر وابسته بودن این حملات لااقل تا آنجایی که به محمد حسن شکوهی مربوط میشود پافشاری کردند.

یکی از اعضای خانواده شکوهی بعنوان نخستین اظهار نظر رسانه ای خود در گفتگو با گزارشگر هرانا توضیح داد “روحانی مضروب شده در واقع همسایه طبقه بالایی ما بوده.”

او ادامه داد “اختلافات بین همسایه ها همیشه بوده، حالا این دفعه مضروب یک روحانی بوده و از طرفی همزمان در تهران چند روحانی دیگر هم مضروب شده اند باعث سوء برداشت از ماهیت واقعه و انگیزه محمدحسن شده است.”

عضو خانوده محمدحسن شکوهی که نخواست نامش فاش شود محمد حسن را فردی بدور از فعالیت های سیاسی معرفی کرد که پیش از این نیز چند بار به خاطر درگیری سابقه بازداشت داشته است.

گفته میشود آقای شکوهی مورخ ۱ آبان ماه سال جاری توسط ماموران کلانتری ۱۱۰ شهدا در تهران بازداشت و تحویل نهادهای امنیتی شده است.

از زمان بازداشت محمد حسن شکوهی هیچ خبری از سرنوشت او بدست نیامده است، خانواده او به زندانها و مراجع قضایی مختلف در سطح تهران مراجعه کرده اند اما تنها پاسخی که دریافت کرده اند این بوده که “وضعیت ایشان را پیگیری نکنید، هر زمان امکانش بود شما را از وضعیت وی مطلع می کنیم.”

لازم به یادآوری است در حالی که تسنیم در ساعات اولیه پس از حادثه گزارش کرده بود “فرد ضارب مدعی شده «شیطان» برای ضرب و شتم این طلبه به او الهام کرده است!”

و در همان گزارش تاکید کرده بود “بنابر اظهارات شاهدان عینی، این طلبه که همراه همسر خود از مسجد در حال بازگشت به منزل بوده، به‌صورت ناگهانی و بی‌دلیل مورد حمله و ضربات قمه این فرد مهاجم قرا گرفت.”

اما در همان روز مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت، حادثه حمله به یک طلبه در خیابان پیروزی را اینگونه تشریح کرد: حوالی ساعت ۲۲ شب گذشته(اول آبان) فرد ضارب که تعادل روحی نداشت در پی اختلاف همسایگی در یک مجتمع مسکونی در خیابان پیروزی با سلاح سرد همسایه خود را که فردی روحانی است، مجروح کرد.

بر اساس این گزارش با حضور به موقع ماموران کلانتری ۱۱۰ شهدا ضارب دستگیر و به کلانتری انتقال و پرونده وی در حال پیگیری است.

طلبه مضروب

طلبه مضروب

عضو خانواده شکوهی در پایان سخنان خود تاکید کرد “در حال حاضر مهمترین چیزی که ما میخواهیم کسب خبری از سرنوشت اوست و در وهله بعد میخواهیم مطمن بشویم رسیدگی به پرونده او در یک فرآیند عادی قضایی صورت میگیرد. دروغ پردازی بعضی رسانه ها درست پس از حادثه از جمله “شیطان پرست” خواندن محمدحسن موجب هراس ما از سرنوشت او شده است.”


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.