در لندن و چندین شهر اروپا، آمریکا و کانادا برگزار شد: تظاهرات در اعتراض به اجرای حکم اعدام در ایران

دوشنبه, 2ام بهمن, 1391
اندازه قلم متن

صدای موج سبز لندن همصدا با شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران ، امروز یکم بهمن ماه- بیستم ژانویه- تظاهراتی را در اعتراض به اجرای حکم اعدام در ایران برگزار کرد.

این تظاهرات از سوی حدود ٢۵ سازمان، نهاد، انجمن و یا جنبش که به شبکه همبستگی برای ایران معروف است، در چندین شهر در اروپا، آمریکا و کانادا در روزهای ٣٠ دی ماه و یکم بهمن ماه برگزار شد.

اعضای صدای موج سبز و انسان دوستان، امروز و دیروز با تجمع در شهرهای لندن، نیوکاسل و کاردیف اعتراض خود را به اجرای احکام اعدام توسط حکومت جمهوری اسلامی نشان دادند.

در تجمع صدای موج سبز در لندن که در میدان پارلمان این شهر برگزار شد، ایرانیان با سر دادن شعارهایی همچون “اعدام بس است”، “مرگ بر خامنه ای، مرگ براصل ولایت فقیه”، “رفراندم، دین از سیاست جداست”، و “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” اعتراض خود را به حکومت جمهوری اسلامی و رفتار های اخیر این حکومت نسبت به زندانیان ، به خصوص زندانیان سیاسی نشان دادند.

در این تجمع همچنین ریحانه اسماعیلی یکی از اعضای صدای موج سبز گفت: رژیم جمهوری اسلامی از اعدام به عنوان سلاحی برای در هم شکستن و سرکوب وحشیانه مبارزان استفاده می کند.

اسماعیلی با تاکید بر محکوم کردن نظام ولایتی- فقاهتی جمهوری اسلامی افزود: ما با صدای بلند حکم اعدام زانیار و لقمان مرادی، جابر آلبوشوکه، مختار آلبوشوکه، هادی راشدی هاشم شعبانی نژاد، محمدعلی عموری نژاد و دیگر زندانیان سیاسی که در بیدادگاههای حکومت صادر شده است را محکوم می کنیم.

جمهوری اسلامی در ماههای اخیر فشار خود را بر مخالفان سیاسی، فعالان کارگری و اقلیت های مذهبی و دینی افزایش داده است .تایید حکم اعدام ۵ هموطن عرب ایرانی توسط دیوان عالی جمهوری اسلامی ، تایید حکم زانیار و لقمان مرادی در هفته اخیر و اجرای حکم اعدام برای دو تن از زورگیران در تهران، واکنش فعالان حقوق بشر را برانگیخته است.
گفته می شود در حال حاضر بیش از ۴۰ زندانی عقیدتی ، در زندانهای جمهوری اسلامی محکوم به اعدام هستند.
صدای موج سبز
Green Wave Voice – صدای موج سبز f:
www.greenwavevoice.com
m: 07886662057

photo 3 photo 3(1) IMG_2014 IMG_1998 IMG_1982 IMAG0049IMAG0046


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.