دستگیری و شکنجه کودک ۹ ساله در اداره آگاهی بندر عباس

دوشنبه, 2ام بهمن, 1391
اندازه قلم متن

kudak-zendani

خوانندگان گرامی این مطلب توسط فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران برای ما ارسال شده و بدون هیچگونه تغییری در اینجا آورده شده است. از آنجائی که سوالاتی برای بعضی از خوانندگان محترم مطرح شده است، ما سوالات را با فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران در میان گذاشته ایم که بمحض دریافت پاسخ از ایشان آنرا در اختیار شما قرار خواهیم گذاشت.

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»دستگیری یک کودک ۹ ساله و شکنجه جسمی و روحی وی بیش از ۵ روز در اداره آگاهی بندر عباس.

رسول داوری ۹ ساله متولد ۱۰ دی ۱۳۸۲ می باشد. این کودک فرزند جلال و دارای شناسنامه شماره ۲۳۷۵۱۰ صادره از مشهد است.او کلاس سوم ابتدایی می باشد و در مدرسه شهید حسینی واقع در شهرک برق بندر عباس مشغول به تحصیل است.

روز شنبه ۲ دی ماه در حالی که در کلاس درس بود دستگیر و به اداره آگاهی بندر عباس منتقل شد. این کودک ۹ ساله توسط افسر نیروی انتظامی بنام دری نژاد مورد شکنجه جسمی و روحی قرار می گیرد این افسر شکنجه گر به سایر همکاران خود می گوید که این بچه را حسابی مورد گوشمالی قرار داده است.

آقای جلال داوری پدر این کودک به محض اطلاع از دستگیری فرزند خردسالش به اداره آگاهی مراجعه می کند و خواستار آزادی فرزندش می شود اما با مخالفت افسر نامبرده مواجه می شود پدر این کودک از آنها می خواهد که در قبال آزادی فرزندش او را بازداشت نمایند. افسر سرکوبگر نیروی انتظامی ولی فقیه دستور بازداشت پدر را هم صادر می کند و پدر و فرزند خردسالش تا تاریخ ۵ دی ماه در بازداشتگاه اداره آگاهی که با شرایط قرون وسطایی و فریادهای شکنجه سایر دستگیر شدگان شبانه روز شنیده می شد نگهداری می شدند.

در تاریخ ۵ دی ماه پدر این کودک آقای جلال داوری بدستور فردی به نام بهرامی بازپرس شعبه ۳ دادسرای عمومی ولی فقیه به اتهام مشارکت در سرقت به ۱۵ میلیون تومان وثیقه محکوم می شود و روانه قرنطینه زندان مرکزی بندرعباس نمود این فرد همچنین دستو داد کودک ۹ ساله را به کانون اصلاح و تربیت منتقل نماید. ولی رئیس کانون اصلاح و تربیت از پذیرش این کودک به دلیل صغر سن خوداری نمود و مادر این بچه را وادار به سپردن ۴ میلیون تومان وجه نقد می نماید و نهایتا موفق می شود در شامگاه همان روز فرزند خود را آزاد نماید اما پدر بچه هنوز در زندان بسر می برد زیرا بازپرس مربوطه تا تاریخ اول بهمن ماه از پذیرش وثیقه ای که خود صادر کرده خوداری نموده است .

بازداشت و نگهداری این کودک در اداره آگاهی منجر به وارد شدن صدمات شدید روحی بر این کودک معصوم گردیده است و این کودک از زمان خارج شدن از زندان گوشه گیر و با شنیدن هر صدائی مضطرب و اقدام به به فرار و شروع به جیغ زدن می کند و شبها دچار کابوس می شود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری، شکنجه کودک خردسال و پدرش توسط مامورین ولی فقیه را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به دادگاه جنایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲ بهمن ۹۱ برابر با ۲۱ ژانویه ۲۰۱۳


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. از طرف فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران به سایت ملیون ایران اطلاع داده شد که: اتهام این کودک ۹ ساله سرقت می باشد و به پدر این کودک اتهام مشارکت در سرقت نسبت داده شده است.

    سایت ملیون ایران: شکنجه و هر نوع زیر پا گذاشتن حقوق شهروندان بویژه کودکان و نوجوانان با هر اتهامی از نظر ما محکوم است.