ضرب و شتم مجید مقدم از سوی نیروهای امنیتی سپاه

شنبه, 4ام آذر, 1396
اندازه قلم متن

مجید مقدم طی روز های گذشته در یکی از بازداشتگاه های سپاه از سوی نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مجید مقدم، زندانی سیاسی که در بند ۸ زندان اوین به سر می برد، اخیرا به بهانه پیدا کردن نوشته منتشر نشده ای از او به یکی از بازداشتگاه های سپاه خارج از زندان اوین منتقل و ضرب‌وشتم شده است.

کلمه در این خصوص نوشته است؛ علت شکنجه این زندانی سیاسی نوشته ای بوده که بنا بر ادعای زندانبانان در آن مقدم از اعتصاب غذا به عنوان یک روش اعتراضی دفاع کرده و بنا به برداشت ماموران سپاه، در این نوشته از سایر زندانیان دعوت به اعتصاب شده است.

شایان ذکر است؛ در فروردین ۹۶ بازجویان مجید مقدم که از قرارگاه ثارالله هستند با آزادی مشروط او موافقت کردند و رییس زندان اوین، چهارمحالی نیز حسن رفتار او را تأیید و با آزادی مشروط وی موافقت کرد اما با گذشت هشت ماه وی همچنان به صورت بلاتکلیف به سر می برد.

مجید مقدم، در آذرماه سال ۹۳ بازداشت و در دادگاه بدوی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. پرونده وی جهت بررسی به شعبه سی و نه دادگاه تجدید نظر ارسال و این حکم به ۳ سال حبس تقلیل یافت.

صبح روز ۱۱ آبان ماه ۹۵، مجید عابدین زاده مقدم جهت تحمل محکومیت ۳ سال حبس، خود را به زندان اوین معرفی کرد.

آقای عابدین زاده مقدم، روز ۲۹ مهرماه، از سوی شعبه دوم اجرای احکام دادسرای اوین جهت اجرای سه سال حکم حبس، کتباً احضار شده بود.

«اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸»، «دیدار با خانواده کشته‌شدگان سال ۸۸»، «حمایت از زندانیان سیاسی و ملاقات با آن‌ها» و «بازگویی حوادث کهریزک از طریق مصاحبه با رسانه‌های آزاد»، از دلایل صدور حکم ۳ سال حبس این فعال مدنی در دادگاه انقلاب بوده است.

مجید مقدم، پیش‌ازاین نیز به دلیل شرکت در اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸، توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و به بازداشتگاه کهریزک انتقال داده شده بود، وی در مصاحبه‌ای ویدیویی درباره این تجربه به‌تفصیل شهادت داده بود، مسئله‌ای که بی‌ارتباط به بازداشت مجدد وی نبود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.