شرایط نامساعد آرش صادقی در زندان رجایی شهر؛ وضعیت وخیم جسمانی و محرومیت از حق درمان

جمعه, 10ام آذر, 1396
اندازه قلم متن

آرش صادقی، زندانی سیاسی، علیرغم وضعیت وخیم جسمانی همچنان در زندان رجایی شهر از رسیدگی مناسب محروم است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آرش صادقی که به دلیل اعتصاب غذای طولانی‌مدت از اختلال در بلع و دفع، زخم کولیت روده و مشکلات تنفسی رنج می‌برد، در زندان رجایی شهر به دلیل کیفیت بد مواد غذایی قادر به تغذیه نیست و از سویی دیگر به دلیل کارشکنی مقامات امنیتی از امکانات پزشکی نیز محروم مانده است.

شایان ذکر است که خانواده این زندانی سیاسی چندی پیش جهت تقاضای دفترچه درمانی و همچنین تحویل مواد غذایی به زندان مراجعه کرده‌اند اما مسئولین زندان از دریافت این اقلام و پاسخگویی به خانواده وی سرباز زده‌اند.

همچنین مسئولان و مقامات امنیتی برای اعمال فشار بیش تر بر آرش صادقی وی را از ملاقات با همسرش گلرخ ایرایی که در بند نسوان اوین به سر می برد، محروم کرده‌اند.

گفتنی است که زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر از به امکاناتی همچون تهویه، سیستم گرمایشی، آب گرم و بوفه و تهویه دسترسی ندارند.

آرش صادقی ۲۶ مهرماه پس از یک سال و چهار ماه نگهداری در زندان اوین در پی یورش نیروهای امنیتی به ۳۵۰، به زندان رجایی شهر تبعید شد.

آرش صادقی آبان ماه سال گذشته در اعتراض به نقض مکرر قانون در روندپرونده خود و گلرخ ایرایی و همچنین بازداشت همسرش دست به اعتصاب غذا زد.

مقامات قضایی، پس از ۷۲ روز اعتصاب غذای آرش صادقی و فشارهای بین‌المللی اعلام کردند که همسرش، گلرخ ایرایی، آزاد و خود او برای درمان به بیمارستان منتقل خواهد شد؛ بااین‌حال، علاوه بر عملی نشدن وعده درمان این زندانی سیاسی، همسر وی پس از ۱۹ روز آزادی موقت از سوی مأموران سپاه ثارالله مجدداً بازداشت شد.

آرش صادقی نزدیک به یک سال است که از رسیدگی درمانی محروم مانده و مقامات امنیتی از بستری شدن وی در بیمارستان خودداری می کنند؛ این اقدامات مسئولین و ضابطین سپاه در حالی صورت گرفته است که به دلیل عوارض ناشی از اعتصاب غذای طولانی‌مدت، خطر مرگ این زندانی سیاسی را تهدید می‌کند.

آرش صادقی، فعال سیاسی و دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی به همراه همسرش گلرخ ابراهیمی در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ توسط قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه بازداشت و یکم دی‌ماه سال جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل گروه غیرقانونی» و همسرش به اتهام «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» به ترتیب به پانزده سال حبس و شش سال حبس محکوم شدند. حکم آرش صادقی با احتساب چهار سال حبس در پرونده قبلی به ۱۹ حبس افزایش پیدا کرد و در خرداد ۹۵ اجرا گشت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.