سهراب مرادی رکورد وزنه‌برداری جهان را در آمریکا شکست

دوشنبه, 13ام آذر, 1396
اندازه قلم متن


سهراب مرادی رکورد جهانی مجموع یک‌ضرب و دوضرب را که در اختیار خودش بود چهار کیلوگرم بالا برد

سهراب مرادی وزنه‌بردار تیم ملی ایران و قهرمان المپیک، رکورد جهان در دسته ۹۴ کیلوگرم را در مسابقات جهانی وزنه‌برداری آمریکا شکست و سه مدال طلا گرفت.

آقای مرادی بعد از آن که قهرمانی‌اش در حرکت دو ضرب را قطعی کرد، توانست با بالا بردن وزنه ۲۳۳ کیلوگرمی رکورد دوضرب جهان را یک کیلوگرم بالا ببرد.

سهراب مرادی در حرکت یک‌ضرب هم وزنه ۱۸۴ کیلوگرم را بالا برد و مدال طلای دسته ۹۴ کیلوگرم را کسب کرد.

به این ترتیب او با مجموع ۴۱۷ کیلوگرم توانست رکورد مجموع یک‍‌ضرب و دوضرب را چهار کیلوگرم بالا ببرد و مدال طلای سوم را هم کسب کند. رکورد مجموع قبلی که در بازی‌های آسیایی ثبت شده بود در اختیار همین وزنه‌بردار اصفهانی بود.

مدال نقره مجموع یک‌ضرب و دوضرب در مسابقات امسال به وزنه‌برداری از لیتوانی رسید که مجموع وزنه‌های او در یک‌ضرب و دوضرب ۲۹ کیلوگرم کمتر از سهراب مرادی بود.

ایوب موسوی دیگر وزنه‌بردار ایرانی در دسته ۹۴ کیلوگرم توانست دو مدال برنز دوضرب و مجموع را به دست آورد. او در یک‌ضرب وزنه ۱۷۱ و در دوضرب ۲۱۴ کیلوگرم را بلند کرد و در مجموع با سه کیلوگرم اختلاف با برنده مدال نقره، روی سکوی سوم ایستاد.

دراین مسابقات کیانوش رستمی، قهرمان المپیک و مسابقات جهانی در دو دوره قبل، در حرکت دوضرب ناموفق بود و نتوانست در این بخش و همین طور مجموع، مدالی کسب کند. او در یک‌‍‌ضرب نقره گرفت.

مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جهان امسال در شهر آناهایم ایالت کالیفرنیا در غرب آمریکا برگزار می‌شود.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.