رییس شورای شهر تهران: ۷۰۰ مدرسه در تهران با یک طوفان شدید تخریب می‌شوند

پنجشنبه, 23ام آذر, 1396
اندازه قلم متن

هاشمی به شرایط بد ۷۰۰ مدرسه در تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه این تعداد مدرسه با یک طوفان شدید در شهر تهران تخریب می‌شوند و این از مواردی است که باید به آن توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی (رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش) در همایش در همایش چشم‌انداز شهر تهران در افق برنامه پنج ساله که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: بحرانی‌ بودن وضعیت شهر مانند وضعیت ترافیک، آلودگی هوا و آسیب‌های اجتماعی، ایمنی و تاب‌آوری، ادامه فعالیت چرخه‌های مخرب و تشدیدکننده ناپایداری و شروع بحران‌های از چالش‌های فعلی شهر تهران است.

وی افزود: شهرداری تهران یک سازمان عظیم‌الجثه و پرهزینه است عدم موفقیت در مشارکت و بهره‌گیری از بخش خصوصی، باعث گران اداره شدن شهر تهران نمی‌شود بلکه در اداره آن فساد و رانت وجود دارد.

هاشمی در ادامه گفت: بدهی‌های شهرداری بسیار زیاد است و توجه به قوانین موضوعه و اسناد فرادستی توجه به پایتخت بودن و تمرکز فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی، ایجاد زمینه هم‌افزایی و ارائه راهکار برای حل تعارضات با دستگاه‌ها، حرکت در جهت مدیریت هماهنگ و واحد شهری و توجه به لوایح و طرح‌‌های مرتبط و موثر در مدیریت الزامات برنامه جدید است.

هاشمی در ادامه گفت: شهر یک موجود زنده و پویا است. توجه به پیچیده‌گی و روابط درهم تنیده عوامل مختلف و توجه به پیامدهای تصمیمات و احکام برنامه مدون همچنین ایجاد تعادل پایدار بین منافع شهروندان و ذینفعان مختلف در شهر حائز اهمیت است. حفاظت از منافع عمومی شهر و نگاه واقع‌بینانه و توجه به چالش‌ها و فرصت‌های شهر توجه به نظر شهروندان و استفاده حداکثری از دانش و نهادینه کردن نظام برنامه‌ریزی در شهرداری نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

هاشمی در ادامه گفت: مشارکت حداکثری بدنه شهرداری در تدوین این برنامه، نگاه واقع‌بینانه و توجه به ظرفیت‌های سازمانی شهرداری، توجه به توانمند‌سازی و حرکت آن در جهت سازمان یاد گیرنده چابک و بدون فساد، توجه به نقش‌های حاکمیتی شهرداری از دیگر الزامات برنامه جدید است.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش در رابطه با چشم‌انداز برنامه سوم، بیان داشت: جایگاه شهرداری در نظام سیاست‌گذاری ملی برای تهران باید در حد مطلوبی ارتقا یافته باشد. بخش قابل توجهی از وظایف و خدمات دستگاه‌های محلی واگذار شده باشد و مدیریت هماهنگ شهری محقق شده و تعارضات با دستگاه‌های دولتی به حداقل رسیده باشد.

هاشمی به شرایط بد ۷۰۰ مدرسه در تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه این تعداد مدرسه با یک طوفان شدید در شهر تهران تخریب می‌شوند و این از مواردی است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: در این چشم‌انداز تهران باید در تمامی حوزه‌ها از بحران خارج شده باشد. چرخه‌های مطلوب و توسعه دهنده نظیر چرخه‌های اقتصاد، دانش بنیان در تهران به صورت پایدار فعال شده باشد و تهران باید هوشمندترین شهر خاورمیانه شده باشد.

هاشمی افزود: در این چشم‌انداز مردم باید به مدیریت شهری اعتماد داشته و مشارکت معنادار و و اقعی در اداره شهر داشته باشند. همچنین سرمایه‌گذاری‌های کلان و بین‌المللی در تهران صورت گرفته باشد.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش در پایان گفت: براساس چشم‌انداز برنامه سوم فساد شبکه‌ای و سیستماتیک در شهرداری باید از بین رفته باشد، شهرداری تبدیل به یک سازمان شیشه‌ای با منابع انسانی توانمند ساختار چابک و به صورت کاملا هماهنگ و براساس برنامه اداره شود و بخش عمده‌‌ای از بدهی‌های معوقه خود را پرداخت کند.

از: ایلنا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.