مجید دری و مهدیه گلرو دو دانشجوی ‘ستاره‌دار’ برای اعتراض به وزارت علوم ایران رفتند

یکشنبه, 26ام آذر, 1396
اندازه قلم متن


اعتراض مقابل وزارت علوم ایران

دو دانشجوی “ستاره‌دار” که بیش از ۱۰ سال است اجازه تحصیل ندارند، برای اعتراض به وزارت علوم ایران رفتند.

مجید دری در اعتراض به سخنان اخیر وزیر علوم ایران، با یک تابلوی دست‌نویس اعتراض مقابل وزارت علوم ایران تحصن کرد و مهدیه گلرو، دانشجوی “ستاره‌دار” دیگر هم نامه اعتراضی خود را به وزارت علوم داد.

مهدیه گلرو در توییترش نوشته که مسئول حراست وزارت علوم، آقای دری را به زندان “تهدید” کرده است.

آنها از وزیر علوم ایران خواسته‌اند که توضیح بدهد به چه دلیل از تحصیل محروم شده‌اند.

منصور غلامی، وزیر علوم ایران، دیروز شنبه ۲۶ آذرماه، گفته بود که “دانشجوی ستاره‌دار به معنایی که در افکار عمومی جا افتاده، وجود ندارد و مشکل اکثر این دانشجویان نقض پرونده است.”

این دو دانشجوی معترض از وزارت علوم خواسته‌اند که مشخص کند بعد از ده سال نقص پرونده آنان از چیست.

اصطلاح “ستاره‌دار” اشاره به دانشجویانی است که یا از ادامه تحصیل در مقطع بالاتر محروم شده‌اند یا جلوی تحصیل آنها در همان مقطع گرفته شده است.

منصور غلامی که معرفی او به عنوان وزیر علوم به مجلس باعث انتقاد بسیاری از دانشجویان شده بود، قبل از گرفتن رأی اعتماد به خبرگزاری مجلس ایران گفته بود که “دانشجوی ستاره‌دار نباید وجود داشته باشد” و وعده داده بود که در دوره وزارت او مشکل “برخورد سلیقه‌ای” با دانشجویان رفع شود.

روز گذشته، چند ماه بعد از انتصاب به عنوان وزیر علوم، بار دیگر خبرگزاری مجلس از او پرسید که تاکنون چه اقدامی برای رفع مشکل دانشجویان ستاره‌دار انجام شده است. منصور غلامی پاسخ داد: “در میان دانشجویان ستاره‌دار، اشخاصی با مشکل سیاسی یا گرایش و اقدامات سیاسی وجود ندارد چرا که مسائل سیاسی در گزینش دانشجو مطرح نمی‌شود.”

اما او در عین حال که گفته بود چنین دانشجویانی وجود ندارند، اضافه کرده بود که “تعداد معدودی از این دست افراد باقی مانده‌اند که کار آن‌ها نیز در حال انجام است و به زودی اعلام خواهیم کرد که هیچ پرونده‌ای از داوطلبان ورود برای به دوره‌های بالاتر تحصیلات تکمیلی معطل نمانده است.”

مهدیه گلرو، از فعالان دانشجویی منتقد دولت محمود احمدی‌نژاد، در سال ۱۳۸۵ و مرحله آخر تحصیلات در دانشگاه علامه طباطبایی محروم شد. او در ده سال گذشته چند سال زندانی بوده و هنوز نتوانسته اجازه بازگشت به دانشگاه را بگیرد.

مجید دری، فعال دانشجویی حامی مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ نیز در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات بازداشت و زندانی شد.

او ماه گذشته در توییترش نوشته بود: “رئیس دانشگاه، حراست، کمیته انضباطى دانشگاه و کلیت وزارت علوم با بازگشت من به دانشگاه مشکلى ندارند که موافق هم هستند. اما هنوز نمی‌توانم به دانشگاه بروم. پس از گذشت ١٠ سال. چرا؟”
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.