کارخانه کمباین‌سازی تبریز پلمب شد/ بلاتکلیفی ۴۴ کارگر

پنجشنبه, 7ام دی, 1396
اندازه قلم متن


فعالیت کارخانه کمباین‌سازی تبریز «توسعه صنعت آذربایجان» در استان آذربایجان شرقی با حکم مراجع قضایی موقتا متوقف شد. در این کارخانه ۴۴ کارگر مشغول به کار بودند که از روز دوشنبه هفته جاری همگی بیکار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارخانه کمباین‌سازی تبریز «توسعه صنعت آذربایجان» که ۳۰ سال از آغاز فعالیتش می‌گذرد پس از شکایت اداره اوقاف و امور خیریه به دلیل به پرداخت نشدن بدهی با حکم قضایی پلمپ شد.

منابع کارگری در این واحد تولیدی می‌گویند: این پلمب بابت طلب ۲۰۰ میلیون تومانی اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برای اجاره مساحت اندکی از زمین‌هایی‌ست که طبق توافق با شرکت کمباین‌سازی، این شرکت فعالیت خود را در املاک اوقاف توسعه داده است.

به گفته آن‌ها، از روز دوشنبه هفته جاری (۴ دی ماه) این واحد تولیدکننده انواع کمباین با حکم مراجع قضایی موقتا پلمب شده و کسی هم پاسخگوی مشکلات کارخانه و به تبع آن کارگران نیست. به همین دلیل جمعی از کارگران در اعتراض به این موضوع، از روز دوشنبه با حضور در مقابل کارخانه، از مسئولان دولتی درخواست رسیدگی دارند.

به گفته این منبع خبری، با وضعیت پیش آمده مجموع ۴۴کارگر این کارخانه که به‌صورت میانگین ۱۸ سال سابقه کاری دارند، نگران از دست دادن شغلشان هستند.

کارگران این کارخانه معتقدند؛ کاهش حجم فروش، افزایش هزینه‌های مالی بابت جرایم دیرکرد بازپرداخت تسهیلات بانکی و افزایش هزینه‌های متفرقه و سایر اقلام مصرفی، بخشی از مشکلاتی است که این واحد را دچار بحران مالی کرده و در حال حاضر این واحد دست‌کم ۲۰ ماه از مطالبات کارگران این کارخانه را نپرداخته است.

کارخانه کمباین‌سازی تبریز «توسعه صنعت آذربایجان» در کیلومتر یک جاده پتروشیمی تبریز بعد از پل هوایی واقع شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.