اجرای حکم قطع دست در ساری

دوشنبه, 9ام بهمن, 1391
اندازه قلم متن

ghoveh-ghazaei

به گزارش شمال نیوز، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب ساری از اجرای حکم قطع دست یک سارق دارای سوابق متعدد کیفری در زندان این شهر خبر داد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل دادگستری مازندران، حجت الاسلام اسدالله جعفری گفت: این فرد که دارای سوابق متعدد کیفری بود به جرم سرقت به قطع ید محکوم شده بود.

وی بدون اشاره به زمان اجرای حکم ، افزود: پرونده این مجرم پس از رسیدگی های اولیه و صدور حکم و طی تشریفات قانونی نهایی شد و حکم قطع چهار انگشت وی در محوطه زندان ساری اجرا شد.

دادستان ساری اجرای این حکم را همسو با اجرای حدود الهی و از تکالیف شرعی و قانونی برشمرد و گفت: صدور و اجرای این گونه احکام در عین حال از مطالبات بحق مردم است.

وی افزود: کسانی که متعرض اموال مردم شده ، بویژه کسانی که وارد حرز و حریم خصوصی مردم می شوند و مبادرت به سرقت می کنند باید بدانند حدود الهی در مورد آنان اجرا خواهد شد.

جعفری با بیان این که اجرای حدود الهی به طور قطع جنبه بازدارندگی دارد ، گفت : اجرای احکام این چنینی حاوی پیام محکم و جدی به همه سارقان حرفه ای و سابقه دار و کسانی است که اموال مردم را مورد سرقت و تجاوز قرار می دهند.

وی هشدار داد: این افراد بدانند که دستگاه قضایی در برخورد با سارقان حرفه ای و سابقه دار، اشرار، زورگیران، سارقان مسلح و مجرمان مواد مخدر با جدیت و قاطعیت برخورد و احکام را صادر و اجرا می کند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.