اعتراضات ایران؛ تهران آرام‌تر اما اوضاع شهرهای دیگر متشنج

سه شنبه, 12ام دی, 1396
اندازه قلم متن

در حالی که خبرگزاری‌های حکومتی در ایران از بازگشت آرامش به شهرهای بزرگ از جمله تهران و اصفهان خبر می‌دهند، گزارش‌ها حاکی از ادامه اعتراضات در چند شهر دیگر است.

صدا و سیما گزارش داده که ساختمان فرمانداری شهرستان لنجان استان اصفهان به گلوله بسته شده است. تلویزیون ایران حمله کنندگان را اغتشاشگر توصیف کرده است و می‌گوید که هیچ یک از نیروهای انتظامی در ساختمان فرمانداری آسیب ندیده‌اند.

از فلکه اول گوهردشت در شمال کرج نیز گزارش رسیده که در آخرین ساعات شب، درگیری‌های پراکنده‌ای بین ماموران انتظامی و معترضان صورت گرفته است. معترضان علیه حکومت شعار می‌دادند و خواستار بازگشت نظام پادشاهی بودند.

از خرم آباد، ماهشهر و ایذه نیز گزارش‌ اعتراضات مشابهی مخابره شده است.

در تهران، با تاریک شدن هوا، نیروهای یگان ویژه پلیس در مناطقی که شب‌های گذشته شاهد ناآرامی بودند مستقر شده‌اند. در ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، چندین ماشین آب پاش دیده می‌شوند که حد فاصل میدان انقلاب تا چهار راه ولیعصر مستقر شده‌اند.

در تصاویر منتشره اعتراضاتی در خمینی شهر در استان اصفهان، آبادان و مسجد سلیمان در استان خوزستان، و تبریز در آذربایجان غربی دیده می‌شود.

تصاویری هم از شیراز منتشر شده که نشانه دهنده یورش مردم معترض به سوی موتورهای نیروهای امنیتی است که از میان آن‌ها عبور می‌کنند.

در شهر سنندج استان کردستان گروه بزرگی از مردم در تجمعی آرام دیده می‌شوند.

نهادهای دولتی ایران می‌گویند که در مجموع ۲۱ نفر در اعتراضات ۵ روز گذشته کشته شده‌اند.

شبکه تلگرام گفته که این شبکه همچنان با محدودیت‌های شدیدی در ایران روبروست. پاول دوروف، مدیر این شبکه، در تویی‌تر نوشت: «تغییری قابل توجه در الگوهای ترافیک دیده نمی‌شود. داده‌های ما نشان می‌دهد که اکثریت کاربران ایرانی هنوز به تلگرام دسترسی ندارند.»
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.