دویچه وله: اعتراض‌ها در شهرستان‌های ایران ادامه دارد

چهارشنبه, 13ام دی, 1396
اندازه قلم متن

در حالی که تهران سه‌شنبه شب نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت، اعتراض‌های شبانه در برخی از دیگر شهرهای ایران ادامه داشت. در بعضی شهرها اعتراض‌ها خشونت‌آمیز بوده است. در محله جوی‌آباد خمینی شهر، یک جوان ۲۰ ساله کشته شده است.

خبرگزاری‌های ایران نوشته‌اند تهران در سه‌شنبه شب نسبتا آرام بود، با این‌حال نیروهای انتظامی و امنیتی در نقاط مرکزی حضور چشمگیری داشتند. به نوشته این خبرگزاری‌ها، در خیابان انقلاب حدفاصل میدان فردوسی تا میدان انقلاب و در مقابل در اصلی دانشگاه تهران و همچنین ضلع شمال غربی پارک دانشجو، حضور نیروهای انتظامی و امنیتی چشمگیر بود.

در  میدان انقلاب و چهار ولیعصر تهران علاوه بر نیروهای امنیتی، ماشین‌های آبپاش مستقر بودند.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران به خبرگزاری ایسنا  گفته است که “در هیچ‌یک از نقاط شهر تهران که در شب‌های گذشته که شاهد ناآرامی بودیم، امشب اتفاقی رخ نداده و شهر در نهایت امنیت به سر می‌برد”. او هم‌چنین گفت روز سه‌شنبه هیچ بازداشتی وجود نداشت.

اما بر خلاف تهران در برخی شهرها اعتراض‌ها ادامه داشت و درگیری‌هایی نیز میان معترضان و نیروهای امنیتی رخ داده است.

از جمله در گوهردشت کرج در ساعات پایانی شب درگیری‌های پراکنده‌ای میان معترضان و نیروی امنیتی و انتظامی رخ داده است.

در شهر لنجان در استان اصفهان اعتراض‌ها به خشونت منجر شده است. خبرگزاری صداوسیما گزارش داده که سه‌شنبه شب به ساختمان فرمانداری لنجان تیراندازی شده است.

این خبرگزاری نوشته است: «دو موتور سوار با عبور از مقابل فرمانداری این شهرستان [لنجان] کیوسک نگهبانی را که مامور نیروی انتظامی و دو سرباز وظیفه در آن مستقر بودند مورد هدف قرار دادند… این دو فرد مهاجم با استفاده از اسلحه شکاری به طرف کیوسک نیروی انتظامی و بانک صادرات تیراندازی و به سمت ورنامخواست متواری شدند.»

در خمینی‌شهر، آبادان و مسجد سلیمان تجمع‌های اعتراضی برگزار شده است. چنین تجمع‌هایی در خرم‌آباد، ماهشهر و ایذه نیز گزارش‌ شده است.

خبرگزاری “صداوسیما” نوشته است در ناآرامی‌های محله جوی‌آباد خمینی شهر ، یک جوان ۲۰ ساله کشته شده است. این خبرگزاری ادعا کرده که این جوان “توسط اغتشاش‌گران با شلیک گلوله اسلحه شکاری کشته شد”.

شدت زدوخورد شب گذشته میان معترضان و نیروهای بسیجی، انتظامی و امنیتی در خمینی‌شهر  بسیار شدید بوده است. خبرگزاری “صداوسیما” هم‌چنین نوشت، معترضان “بخش‌هایی از میدان شمس این محله را تخریب و ساختمان قرض‌الحسنه اسلامی جوی‌آباد را آتش زدند”.

ناآرامی‌های دوشنبه شب خمینی‌شهر نیز سه کشته بر جای گذاشته بود. محله جوی‌آباد از محله‌های خمینی شهر با حدود ۳۰ هزار جمعیت در غرب اصفهان است.

تقریبا اغلب شهرهای استان اصفهان، شامگاه دوشنبه شب بسیار ناآرامی را پشت سر گذاشتند. شهرهای شاهین‌شهر، کهریزسنگ، فولاد شهر، زرین شهر و نجف‌آباد شاهد تظاهرات ضدحکومتی بودند.

خبرگزاری صداوسیما گزارش داده که در درگیری‌های دوشنبه‌شب کهریزسنگ یک پاسدار کشته و پاسداری دیگری زخمی شدند.

بنابر این گزارش، در شاهین‌شهر معترضان برخی اماکن دولتی را به آتش کشیدند. در نجف‌آباد کلانتری شهر هدف هجوم معترضان قرار گرفته بود. در فولاد شهر، ساختمان‌های دو بانک ملی و مهر اقتصاد در خیابان آتش‌نشانی به آتش کشیده شدند.

از: دویچه وله

برای دیدن عکس و فیلم های بیشتر لطفا به صفجه مربوطه رجوع کنید


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.