اجرای طرح «امنیت و آرامش شبانه تهران»؛ صدها پلیس، ۲۸۸ تن را دستگیر کردند

سه شنبه, 3ام بهمن, 1396
اندازه قلم متن

چند ساعت پس از آغاز «طرح جامع آرامش و امنیت شبانه تهران» با حضور صدها پلیس٬ معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از بازداشت «۲۸۸ تن از اتباع خارجی، معتادان، قاچاقچیان،‌ سارقان و اراذل و اوباش پایتخت» خبر داد.

پرویز یعقوبی، معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در تشریح آنچه «دستاوردهای این طرح» که دوشنبه شب اجرا شد٬ اعلام کرد که «در عملیات شب گذشته٬ ۱۲۰ تن از اراذل و اوباش دستگیر شدند».

این فرمانده پلیس اضافه کرد که علاوه بر این٬ «۸۹ واحد صنفی متخلف و ۱۳۶ نقطه آلوده در این طرح پاکسازی شد. همچنین ۶۸ تن از اتباع خارجی غیرمجاز دستگیر شده و ۲۸ قبضه اسلحه غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد».

به گفته وی٬ «جمع‌آوری ۴۰ معتاد متجاهر» از سطح شهر٬ متلاشی کردن «چهار باند تهیه و توزیع موادمخدر»٬ بازداشت «۱۴ قاچاقچی عمده» و کشف و ضبط «۲۵۲ کیلوگرم انواع موادمخدر» از آنها و نیز بازداشت «۳۱ خرده‌فروش مواد مخدر» از دیگر «دستاوردهای» این طرح است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در عین حال از توقیف «۹۵ دستگاه خودرو و ۴۰ دستگاه موتورسیکلت٬ تست سلامت از ۳۵ راننده و بازداشت ۱۵ سارق که یکی از آنها در پوشش مأموران پلیس راهور» سرقت می‌کرده است٬ خبر داد.

آن‌طور که وی گفته است٬ ارزش انواع کالاهای قاچاق مکشوفه در این طرح٬ «۱۵ میلیون تومان» برآورد می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز در گزارش دیگری از حضور «صدها تن از مأموران پلیس تخصصی» در این طرح خبر داده بود.

حسین رحیمی از جمله اهداف پلیس در این طرح را «جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها در برخی نقاط تهران که مطالبه و درخواست مردم است» و «دستگیری اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس که تا پاسی از شب آسایش را از مردم سلب می‌کنند»٬ عنوان کرد.

به گفته وی٬ محل پاتوق این افراد٬ «برخی قهوه‌خانه‌ها٬ باشگاه‌های بدنسازی و پارک‌ها» است که «شناسایی» شده‌اند.

برخورد با «خودروهای مزاحم»٬ «محل تجمع اتباع خارجی و بیگانه غیرمجاز»٬ «محله‌هایی که اقدام به قاچاق اتباع خارجی به خصوص افغان‌ها می‌کنند»٬ برخورد با «سرقت و زورگیری‌های شبانه٬ دستگیری سارقان به عنف و مسلح و همچنین تعقیب و گریز خودروهای سرقتی و برخورد با تخلفات خودروهای سنگین و متخلف» نیز در این عملیات در دستور کار پلیس امنیت قرار داشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در عین حال گفت که «این طرح‌ها هر شب انجام می‌شود»٬ اما «امشب رسانه‌ای شده است».

پلیس ایران هر از گاه با اجرای عملیات مشابهی که تحت عناوین مختلفی اجرا می‌شود٬ اقدام به بازداشت‌های گسترده می‌کند.

بنا بر گزارش‌ها، پلیس و نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی، در پی تظاهرات اعتراضی هفته‌های اخیر در بیش از ۱۰۰ شهر ایران که به دستگیری‌های گسترده و کشته شدن دست‌کم ۲۵ تن انجامید، حضور فعال خود را به‌ویژه در شهرهای پرجمعیت افزایش داده‌اند.

پس از ناآرامی‌های سال ۸۸ که به‌دنبال اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری همان سال رخ داد نیز پلیس با برپایی چندین عملیات گسترده در تهران٬ اعلام کرد که تعداد زیادی از «اراذل و اوباش» را بازداشت کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.