محمود معصومی به بند سپاه زندان اوین منتقل شد

دوشنبه, 9ام بهمن, 1396
اندازه قلم متن

محمود معصومی، فعال مدنی که پیش‌تر در تجمعات مقابل لاستیک دنا دستگیرشده بود، به بند سپاه زندان اوین منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمود معصومی، روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه پس از تشکیل دومین جلسه بازپرسی در دادسرای زندان اوین به بند دو-الف زندان اوین انتقال یافت.

پیش‌تر تارنگار حقوق بشر در ایران گزارشی مبنی بر صدور قرار بازداشت موقت برای این فعال مدنی منتشر کرد.

گفتنی است که در ابتدا قرار کفالت ۳۰ میلیونی برای این فعال مدنی صارد شده اما قاضی پروند از پذیرش فیش حقوقی از آزادی وی خودداری کرده و قرار بازداشت دوماهه برای وی صادرشده است.

لازم به یادآوری است که محمود معصومی که در روز پنج شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه، در پی تجمع هواداران عرفان حلقه مقابل لاستیک دنا بازداشت‌شده بود، روز شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه، به دادسرای اوین منتقل گشت. آقای معصومی در دادسرا به درگیری با نیروهای امنیتی در مقابل لاستیک دنا و اجتماع و تبانی متهم شده و پس‌ازآن از سوی مأموران به زندان فشافویه انتقال یافت.

روز پنج شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه گزارش کرد؛ هواداران محمدعلی طاهری در مقابل لاستیک دنا در اعتراض به ادامه غیرقانونی بازداشت محمدعلی طاهری دست به تجمع زدند؛ اما نیروهای امنیتی – انتظامی با ضرب و شتم و بازداشت تجمع‌کنندگان، از شکل‌گیری تجمع جلوگیری کردند.

پدرام پارسا، علی دربانی، سعید شیر محمدی، فرهاد غلامپور، محمد تقی نسب، بهرام لطفی، فاطمه لطفی، شبنم عزیزپور، سینا احسن، محمد تقی نسب، محمود معصومی، فریدون احمدپور و شیما بابایی در این درگیری بازداشت شدند.

فریدون احمدپور و شیما بابایی روز شنبه در دادسرا تبرئه و آزاد گشتند.

از وضعیت سایر بازداشت‌شدگان تا زمان انتشار این خبر اطلاعی در دست نیست.

در ماه‌های گذشته موجی از تجمعات و اعتراضات هواداران بنیان‌گذار عرفان حلقه در شهرهای مختلف صورت گرفته که تابه‌حال چندین بازداشتی در پی داشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.