ممانعت از اعزام سه زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج

سه شنبه, 17ام بهمن, 1391
اندازه قلم متن

zendan-bishtar

از اعزام کامران رحیمیان، محمد بنازاده امیرخیزی و عادل نعیمی بدلیل خودداری از پوشیدن لباس فرم زندان ممانعت به عمل آمد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته، دوشنبه ۱۶ بهمن ماه از اعزام کامران رحیمیان و محمد بنازاده امیر خیزی که قرار بود به ترتیب جهت ملاقات با همسر و خواهر خود به زندان اوین اعزام شوند ممانعت به عمل آمد.

همچنین از اعزام عادل نعیمی به دادگاه نیز به دلیل خودداری وی از به تن کردن لباس فرم زندان ممانعت به عمل آمد و این سه زندانی بداخل بند بازگردانده شدند.

این برخورد مسئولین در حالی اتفاق می‌افتد که پیش‌تر رئیس زندان رجایی شهر “مردانی” طبق دستوری اعلام کرده بود که زندانیان سیاسی از پوشیدن لباس فرم زندان بدلیل آلودگی و توهین آمیزبودن آن معاف می‌باشند.

گفتنی است، کامران رحیمیان از اساتید دانشگاه آنلاین بهاییان به همراه همسر خود فاران حسامی دیگر استاد این دانشگاه بازداشت و شعبه ۱۵دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی این دو شهروند بهائی را به اتهامات مشابه “عضویت در جامعه بهائی” (ماده ۴۹۹) و “اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی” (ماده ۶۱۰) به چهار سال حبس تعزیری محکوم کرد. هم اکنون کامران رحیمیان در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج و فاران حسامی در بند زنان زندان اوین نگهداری می‌شوند.

همچنین محمد بنازاده امیرخیزی ۶۳ ساله و بازاری سر‌شناس نیز در ۹ آذرماه سال ۸۸ با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کارش دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین و سپس زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

گفتنی است، که خواهر این زندانی سیاسی، بنام کبری بنازاده امیرخیزی که حدود ۶۰ سال سن دارد و در بند نسوان زندان اوین نگهداری می‌شود، از ناحیه زانو، کمر و چشم ابراز ناراحتی می‌کند و مسئولین زندان از اقدامات درمانی شایسته تا کنون سرباز زده‌اند.

عادل نعیمی، شهروند بهائی ساکن تهران نیز در تیرماه سال ۹۱ به همراه اعضای خانواده و چند تن دیگر از شهروندان بهائی در تهران بازداشت شده بود و مدت زیادی در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین بسر برده بود. وی در روز ۱۵ بهمن ماه سال جاری از بند عمومی ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر منتقل شده بود و هنوز بلاتکلیف می‌باشد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.