خودداری مسئولان زندان رجایی شهر و دادستانی از اعزام زندانیان سیاسی به مراکز درمانی/ نیاز مبرم مجید اسدی و سعید شیرزاد به رسیدگی پزشکی

سه شنبه, 10ام بهمن, 1396
اندازه قلم متن

ممانعت مسئولان زندان رجایی شهر و دادستانی از اعزام زندانیان سیاسی به مراکز درمانی موجب وخامت حال و پیشرفت بیماری زندانیان سیاسی این زندان گشته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مجید اسدی از بیماری تومور کبد رنج می‌برد و محرومیت این زندانی سیاسی از رسیدگی درمانی موجب بحرانی گشتن وضعیت وی شده است.

خانواده مجید اسدی تا کنون چندین بار به دادستانی مراجعه کردند و خواستار بستری شدن این زندانی سیاسی در بیمارستان و رسیدگی تخصصی به وی شده‌اند با این حال مقامات همچنان با این درخواست مخالفت می‌کنند.

گفتنی است؛ پزشکان تأکید کرده‌اند که مجید اسدی می‌بایست فوراً تحت درمان تخصصی قرار گیرد.

سعید شیرزاد نیز در پی اعتراض و اعتصاب غذای طولانی‌مدت به رسیدگی درمانی نیاز دارد.

این زندانی سیاسی از مشکلات کلیه و دیسک کمر رنج می‌برد و وضعیت بیماری‌هایش پس از اعتصاب غذا حادتر شده است؛ دادستانی پس دو ماه پیگیری خانواده با اعزام وی برای فیزیوتراپی موافقت کرده است اما مسئولان زندان همچنان از این انتقال امتناع می‌کنند.

مجید اسدی در ماه های گذشته به اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس محکوم شده است.

او در هفته های گذشته در نامه ای اعلام کرد که قاضی امتناع از انجام مصاحبه تلویزیونی به دلیلی بر اثبات اتهامش عنوان کرده است.

مجید اسدی آخرین بار در سی‌ام بهمن‌ماه ۹۵ از سوی نیروهای امنیتی در منزل خود واقع در کرج دستگیر شد.

مأموران پس از بازرسی محل زندگی، تعدادی از وسایل خصوصی آقای اسدی را نیز ضبط کرده‌اند.

مجید اسدی ۳۴ ساله، پیش‌تر به دلیل فعالیت سیاسی بازداشت شده بود. این فعال دانشجویی سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران نخستین بار ۱۳ تیرماه ۱۳۸۷ از سوی وزارت اطلاعات بازداشت و پس از حدود سه ماه با سپردن وثیقه آزاد شد. او در اسفندماه ۱۳۸۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» به چهار سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید شد و ۱۳ مهرماه ۱۳۹۰ این فعال دانشجویی برای تحمل حبس به بند ۳۵۰ اوین منتقل و نهایتاً ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ با پایان دوران محکومیتش آزاد شد.

سعید شیرزاد در مرداد و شهریور سال جاری به همراه تعداد دیگری از زندانیان سیاسی در اعتراض به فشارهای واردشده از سوی مسئولین در زندان رجایی شهر در اعتصاب غذا به سر برد و در هفته سوم شهریورماه همراه با ضرب و شتم به اندرزگاه سه منتقل شد.

سعید شیرزاد اولین بار در پی امدادرسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان بازداشت و پس از ۱۹ روز به قید زمانت از زندان آزاد شد. وی مجدداً در ۱۲ خرداد ۹۳ در محل کار خود در پالایشگاه تبریز بازداشت و به زندان اوین منتقل شد؛ چندی بعد به دلیل پیگیری اعتراضات صنفی زندانیان به زندان رجایی شهر تبعید شد.

سال گذشته پس از پانزده ماه بلاتکلیفی و حبس، ابوالقاسم صلواتی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران این فعال مدنی را به اتهام «اجتماع و تبانی» به پنج سال حبس تعزیری محکوم کرد. این در حالی است که این زندانی سیاسی به دلیل «کمک به زلزله‌زدگان» به یک سال حبس تعلیقی محکوم‌شده بود که در حکم جدید به حبس تعزیری تبدیل‌شده است.

از فعالیت‌های این زندانی سیاسی می‌توان به کمک وی در منطقه زلزله‌زده بوشهر و در امدادرسانی به مردم محروم سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

همچنین فعالیت‌های وی شامل آموزش کودکان زلزله‌زده یا کودکان مناطق محروم، آموزش در امر بهداشت و در اختیار قرار دادن لوازم بهداشتی، تجهیز محل اسکان بازماندگان، برق‌کشی استاندارد کانکس‌های محل سکونت آنان و ایجاد ارتباط با کودکان آسیب‌دیده جهت آماده‌سازی ذهنی آنان در پذیرش شرایط نابسامان پیش رو بوده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.