استمرار بلاتکلیفی هشت تن از بازداشتیهای اخیر در کرمانشاه، ایلام و‌ ارومیه

پنجشنبه, 12ام بهمن, 1396
اندازه قلم متن

پنج تن از بازداشتیهای اعتراضات اخیر به زندان منتقل شده‌اند، همزمان سرنوشت سه تن دیگر کماکان در هاله ای از ابهام قرار دارد. دو تن از این افراد، فعالان عرصه خبر هستند که در رابطه با پوشش اعتراضات بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «آزاد تقی‌زاده» و «غلام‌علی مصور» که در کرمانشاه بازداشت شده بودند، پس از طی مراحل بازجویی بدون محاکمه به زندان دیزل آباد منتقل شده‌اند.

از ایلام هم گزارش رسیده است که کماکان از سرنوشت «جواد خیبر» و «لاله آقایی» که در این شهر بازداشت شده بودند اطلاع دقیقی کسب نشده است.

جواد خیبر فعال رسانه ای اهل ایلام است که در روز ۱۳ دی بازداشت شد. آن زمان نیروهای امنیتی در هنگام بازداشت، حکم جلبش را ارائه داده و اعلام داشته بودند که وی به صورت هدفمند اقدام به پوشش خبری اعتراضات اخیر نموده‌ است.

همزمان در تاریخ مذکور در شهر ارومیه همکار یکی از وب‌سایتهای خبری به نام «امید اجلال» مرتبط با تجمعات مذکور از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد. از آن زمان تاکنون اطلاع دقیقی از سرنوشت وی کسب نشده است.

«متین خالدی»، «ابراهیم محمدپور» و «امین زنده‌دل» هم که در همین شهر بازداشت شده بودند، پس از اتمام مراحل بازجویی به بند جوانان زندان «دریا» منتقل شده‌اند.

در اعتراضات اخیر که ابتدا در اعتراض به گرانی بود و سپس شعارهایی در مخالفت با اصل نظام در آن سرداده‌شد، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.

برخی از بازداشت‌شدگان با تودیع وثیقه و تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شده‌اند و برخی از آنها به زندان منتقل شده‌اند. با این حال کماکان از سرنوشت و یا محل نگه‌داری شماری از بازداشتیها اطلاع دقیقی کسب نشده است‌.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.