ارسال پرونده یکی از معترضان به حجاب اجباری به دادگاه

جمعه, 20ام بهمن, 1396
اندازه قلم متن

رییس دادگستری تهران از ارسال پرونده یکی از معترضان به حجاب اجباری به دادگاه خبر داد. به گفته اسماعیلی پرونده اکثریت بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر نیز به دادگاه کیفری ارسال شده است.

غلامحسین اسماعیلی، رییس کل دادگستری استان تهران روز پنجشنبه ۱۹ بهمن گفت پرونده یکی از “متهمان کشف حجاب‌های اخیر” برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است. او افزود: «از اینکه هم اکنون چه تعداد پرونده در دادسرا مطرح است، آمار دقیق ندارم.»

اشاره رییس دادگستری تهران به اعتراض ده‌ها نفر از شهروندان ایران به قانون حجاب اجباری است. وقتی اوایل دی ماه امسال ویدا موحدی در یکی از پر رفت‌وآمدترین خیابان‌های تهران، خیابان انقلاب بر روی یک سکو رفت و روسری‌اش را بر سر چوب گرفت، نه خودش و نه کس دیگری فکر نمی‌کرد که این حرکت اعتراضی او تبدیل به یک موج شود.

با گذشت یک ماه از این حرکت اعتراضی، زنان دیگر این الگو را تکرار کرده‌اند. علاوه بر دختران جوان، زنان مسن و مردان نیز به این اعتراض‌ها پیوسته‌اند. تاکنون ده‌ها نفر در همین ارتباط بازداشت شده‌اند.

رییس کل دادگستری استان تهران همچنین در باره دستگیر شدگان اعتراضات سراسری گفت: «تعداد کمی از این پرونده‌ها به دادگاه انقلاب ارجاع شده است و اکثریت پرونده‌ها به عنوان جرم عمومی و در حد اخلال در نظم و تخریب و امثال آن که جنبه امنیتی از نظر دادسرا نداشته، به دادگاه‌های کیفری دو ارجاع شده است.»

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.