پنج سال حبس برای نوجوان ۱۵ ساله‌ ملایری به جرم پایین آوردن پرچم

یکشنبه, 29ام بهمن, 1396
اندازه قلم متن

یک نوجوان ۱۵ ساله ملایری که در اعتراضات دی‌ماه به جرم پایین آوردن پرچم جمهوری اسلامی، بازداشت شده بود، به ۵ سال حبس محکوم شد.

محمد کاظمی، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس و نماینده ملایر، روز یک‌شنبه ۲۹ بهمن ماه در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد با تایید این خبر گفت که در بازدید ۴ ساعته‌ای که به همراه مدیرکل زندان‌ها با هدف ارائه گزارشی از وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اعتراضی دی‌ماه صورت گرفت، مشخص شد که حدود چهل نفر در اعتراضات اخیر در استان همدان بازداشت شده‌اند، که در میان آن‌ها یک پسر نوجوان ۱۵ ساله نیز وجود دارد.

به گفته نماینده ملایر، این نوجوان که به جرم پایین کشیدن پرچم ایران زندانی شده است، در دادگاه بدوی به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است. کاظمی افزود با اعتراض این شخص، پرونده به مرجع تجدیدنظر ارسال‌شده است.

محمد کاظمی، پذیرش قرار تأمین صادره از سوی مقام قضایی و تبدیل قرارهای بازداشت به تأمین سبک‌تر و تسریع در رسیدگی به وضعیت بازداشتی‌ها را، از مهمترین خواسته بازداشتی‌ها اعلام کرد.

درپی اعتراضات مردمی که دی‌ماه سال جاری در سرتاسر ایران رخ داد، صدها نفز بازداشت و دست کم ۲۵ نفر کشته شدند.

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، روز سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه، آمار کل افراد بازداشت‌شده در این تجمعات را حدود ۳هزار و ۷۰۰ بازداشتی در سراسر ایران اعلام کرد.
از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.