وضعیت دشوار بهاییان بازداشت شده در بوشهر

جمعه, 4ام اسفند, 1396
اندازه قلم متن

هفت شهروند بهایی ساکن بوشهر اواخر ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند، از زمان بازداشت، این افراد اجازه تماس یا ملاقات با خانواده های خود نیافته اند. در میان بازداشت شدگان خانم پونه ناشری دارای دو فرزند ۲ ساله و ۷ ساله است. فقدان حضور مادر در کنار فرزندان موجب رو به وخامت گذاشتن وضعیت روحی دو کودک خردسال شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مورخ ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۶، حوالی ساعت هفت و سی دقیقه، نیروهای امنیتی طی عملیاتی هماهنگ دست‌کم هفت شهروند بهایی را در استان بوشهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

هویت بازداشت شدگان “مینو ریاضتی، اسدالله جابری، احترام شیخی (همسر اسدالله جابری)، عماد جابری، فریده جابری، لقا فرامرزی و پونه ناشری” احراز شده است.

بازداشت این افراد با تفتیش کامل منزل همراه بوده و وسایل شخصی این افراد از جمله لب تاپ، کتاب، فلش مموری، هارد اکسترنال و آلبوم های خانوادگی نیز توسط نیروهای امنیتی ضبط شده است.

گفته می‌شود آقای اسدالله جابری و همسرش خانم احترام شیخی در محل کار خود بازداشت شده‌اند.

خانواده های بازداشت شدگان بصورت روزمره پیگیر سرنوشت بستگان خود هستند با اینحال از زمان بازداشت این افراد تاکنون به آنان اجازه تماس و ملاقاتی داده نشده است.

یک منبع نزدیک به بازداشت شدگان در گفتگو با گزارشگر هرانا در این رابطه گفت “از زمان بازداشت این ۷ تن مستمر بین زندان و بازداشتگاه اداره اطلاعات جابه جا میشوند، یعنی برای بازجویی برده میشوند و دوباره به زندان عودت میشوند. اینطور که گفته شده بازجویی از آنان به این شیوه کماکان ادامه دارد.

این منبع مطلع با اشاره به اینکه تاکنون تماس و ملاقاتی بین بازداشت شدگان و خانواده های آنان صورت نگرفته اشاره کرد “در بین بازداشت شدگان بصورت ویژه خانم پونه ناشری دارای دو فرزند ۲ ساله و ۷ ساله است که بچه های ایشان از عدم حضور مادر بی تابی نموده و دائم سراغ مادر را میگیرن. خانواده خانم ناشری بعلت وضعیت روحی اطفال با پیگیری فراوان سرانجام توانستند برای دقایقی اجازه ملاقات مادر و دو فرزند خردسالش را در اداره اطلاعات با برگه قاضی بگیرند اما باقی بازداشت شدگان چنین اجازه ای تاکنون نیافته اند.”

به گفته نزدیکان بازداشت شدگان مسئولان قضایی در خصوص اتهام بازداشت شدگان و دلایل بازداشت آنان تاکنون اظهار بی اطلاعی کرده اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.