کشف قبر دسته جمعی چهار شهید اهل اهواز

دوشنبه, 23ام بهمن, 1391
اندازه قلم متن

edam-ahwaziha

به نقل از منابع محلی، یکی از ساکنان باغملک که بختیاری الاصل است شاهد عینی دفن پیکر چهار نفر عرب  اهوازی در خرداد ١٣٩١ بود. به گفته این شخص مأمورین امنیتی بعد از حفر یک قبر بزرگ پیکر چهار نفر را در آن گذاشته و با سیمان پوشانیدند. شاهد مزبور اضافه نمود که این قبر در “قلعه تل ” نزدیک شهر باغ ملک می باشد وسه مأمور برای سه روز آن قبر را زیر نظر قرار داده و در منطقه باقی ماندند.

قابل ذکر است که عبدالرحمن حیدریان٬ ۲۳ ساله٬ عباس حیدریان٬ ۲۵ ساله و طاها حیدریان ۲۸ ساله همراه با دوست آنها به نام علی شریفی ( نعامی)در مکان نامعلومی در اهواز در روز ۱۹ ژوئن ٢٠١٢ یا در روزهای نزدیک به این روز اعدام شده‌اند بی آن‌که جنازه‌هایشان به خانواده‌ها تحویل داده شود.

خانواده این چهار نفر با اینکه مراسم عزاداری را گرفتند اما از مکان دفن فرزندان خود هیچ اطلاعی ندارند. عوامل اطلاعاتی رژیم از تحویل پیکر این چهار شخص خوداری کردند و اخبار ضد ونقیضی را مبنی بر زنده بودن دو نفر از آنها به خانواده ها بطور غیر مستقیم می رسانیدند و برای مدتی خانواده ها را سرکار گذاشته بودند. حال و پس از چند ماه محل دفنشان آن هم توسط یک شخص دیگر کشف گردیده است !!! این هم جنایتی بر جنایت اعدام این چهار جوان در پرونده سیاه رژیم حاکم اضافه شد. قطعاً این اولین وآخرین جنایتهای رژیم نبوده بلکه از سال ١٩٧٩ تا کنون بارها مرتکب قتل وشکنجه منجر به مرگ شده و با وحیشانه ترین روش جنازه ها را مثله وقبرها مجهول المکان کرده است.

کریم دحیمی فعال حقوق بشر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.