کرباسچی: ایران صد بحران عمده دارد، هر یک از انها برای فروپاشی کشور کافی است

چهارشنبه, 9ام اسفند, 1396
اندازه قلم متن

به گزارش ایسنا، غلامحسین کرباسچی عصر امروز طی سخنانی در همایش کنشگری دانشجویی در عصر اعتدال که در تالار بهمن دانشگاه امیرکبیر و به همت انجمن اندیشه و قلم برگزار شد، گفت: مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری صد بحران عمده ایران را منتشر کرده است که هر کدام از آنها برای فروپاشی یک کشور کافی است، گفت: مهمترین بحران، شکاف اجتماعی است. جنبش‌ دانشجویی می‌تواند با گفت‌وگوهایی که انجام می‌دهد مسائل ملی را مورد اولویت‌بندی قرار دهد و اصل باید این باشد که با هر گفت‌وگویی که انجام می‌دهیم کشور به سمت فروپاشی نرود. این فروپاشی فقط نظامی و مسلحانه نیست، بلکه فروپاشی اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی هم است.

وی با بیان اینکه حتما یکی از مسائل مورد علاقه آقای روحانی افزایش قدرت اجرایی در قوه مجریه است، تاکید کرد: اصولگرایان سنتی دوست دارند نوع تغییرات به سمت تشکیل حکومت اسلامی باشد. ممکن است نیروهای امنیتی بگویند اصلا بحران در کشور وجود ندارد. البته نیروی دیگری هم است که آقای احمدی‌نژاد دنبال می‌کند. من اصلا نفهمیدم اینها به دنبال چه هستند. آیا آنها می‌خواهند با افزایش رادیکالیزم، جریان اصلاحات را تضعیف کنند یا آن گونه آقای باهنر گفته است این افراد متوهم شده‌اند.

وی با بیان اینکه شخص عاقل و ملی‌گرا باید به دنبال جلوگیری از خشونت و تجزیه و فروپاشی باشد، گفت: برای این کار، ما راهی جز اصلاح‌طلبی نداریم. خوشبختانه شرایط برای گفت‌وگوی ملی فراهم آمده است. باید به همه بقبولانیم که باید برای حل مشکلات مردم باید گفت‌وگو کنیم و معقتدیم که دولت روحانی اگر مشکلی برایش ایجاد نشود می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد.

دبیرکل حزب کارگزاران در پایان تاکید کرد :.البته معقتدیم اگر همان اندازه که اقای روحانی خوب حرف می‌زد نیروهای خوب‌تری انتخاب می‌کرد و پای انتخاب‌هایش می‌ایستاد، موثرتر واقع می‌شد. خیلی از حرف‌ها خوب هستند و قشنگ ولی لزوما نباید از سوی رئیس‌جهور مطرح شود.
*
از: پیک ایران


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.