موج استعفا در فدراسیون کشتی ایران

چهارشنبه, 9ام اسفند, 1396
اندازه قلم متن


رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی استعفا کرد. به گزارش خبرگزاری “ایسنا” پس از بحث و جدل‌های زیاد پیرامون احتمال محرومیت کشتی ایران در صورت حضور نیافتن کشتی‌گیران ایران مقابل کشتی‌گیران اسرائیل و فشارهایی که از این بابت به فدراسیون کشتی و شخص رسول خادم وارد شد، او استعفای خود را از ریاست فدراسیون کشتی اعلام کرد.

در متن استعفای خادم که در سایت فدراسیون کشتی منتشر شده، آمده است: « زمان “رفتن” فرا رسیده … گفتنش هم برای من آسان نیست، اما باید پذیرفت… در انتخابات فدراسیون کشتی برای بار دوم شرکت کردم تا بتوانم یک دوره دیگر برای کشتی کشورم کار کنم…. اما گویا نمی‌شود.»

او ادامه داده: «من برای “کشتی” آمده‌ام، نمی‌خواهم برای ماندگاری “خودم” کار کنم… اگر می‌خواستم برای “خودم” کار کنم، هیچگاه به کشتی برنمی‌گشتم… اشتباه برداشت نشود، این کلام من از سر “تقوا” و “فروتنی” نیست… بنده سال‌هاست که در مصاف با ناسازگاری‌های روزگار، اهل “وادادن” و قهر و آشتی نیستم… اما افکار ” قناس” من دارد برای کشتی پرهزینه می‌شود… حتما ناتوان‌تر از آن هستم که “باری” از دوش کشتی بردارم، ولی نمی‌توانم به کشتی “دروغ” بگویم…. دروغ بگویم تا “بمانم”…. کشتی به اندازه کافی “تنها” و “مظلوم” هست…. چه باید کرد، گاهی بهترین شیوه “ایستادن”، “نایستادن” است… گذر زمان بسیاری از سوال ها را پاسخ خواهد داد… از همه مردم عزیز و علاقمند به ورزش ملی کشور، کشتی، که در مدت مسئولیت اینجانب در فدراسیون کشتی ایران، ناتوانی‌های این حقیر را تحمل کردند و با عشق و ایمان به این رشته ورزشی کهن و باستانی، سازمان مدیریت کشتی کشور را حمایت کردند، سپاسگزارم.»

رسول خادم در پایان استعفانامه خود نوشته است: «از اعضاء محترم مجمع عمومی فدراسیون کشتی، برای این رفتن زودهنگام، پوزش می‌خواهم… چاره‌ای نیست…»

رسول خادم از دی ماه ۱۳۹۲ ریاست فدراسیون کشتی ایران را بر عهده داشت. او قهرمان سابق کشتی ایران و جهان بود. یک مدال طلا و یک برنز المپیک، دو مدال طلا و یک نقره قهرمانی کشتی جهان، یک مدال طلا و یک نقره بازی‌های آسیایی و پنج مدال طلای قهرمانی آسیا به دست آورد و در پنج وزن مختلف از ۶۸ کیلو تا ۱۳۰ کیلوگرم، یکی از پرافتخارترین کشتی‌گیران ایران و جهان محسوب می‌شود.

رسول خادم ۱۰ روز پیش در اظهاراتی صریح، رفتار مسئولان جمهوری اسلامی درباره موضوع عدم رویارویی ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران اسرائیلی را زیر پرسش برد. او گفت: «اگر سیاست کشور بر عدم به رسمیت شناختن ورزشکاران اسرائیل و عدم رویارویی با ورزشکاران تیم‌های منتخب اسرائیل است، پس پنهانی به حریف پیشین باختن و برای تهیه گواهی بیماری یا ضرب‌خوردگی، به درمانگاه‌ها و پزشکان در خارج از کشور مراجعه کردن چه معنایی دارد؟»

خادم تاکید کرد: «با اتفاقی که در جریان کشتی علیرضا کریمی در لهستان افتاد، دیگر نمی‌توانیم گواهی پزشک تهیه کنیم. دیگر نمی‌توانیم به حریف پیشین ببازیم. باید با رفتاری صادقانه، در مواجهه با حریف اسرائیل، براساس سیاست‌های ابلاغی کشورمان، رسماً از رویارویی با آنها خودداری ورزیم و صادقانه تبعات ناشی از آن را بپذیریم.»

استعفای اعضای شورای فنی کشتی آزاد

خبرگزاری ایسنا در گزارشی اختصاصی خبر داده که اعضای شورای فنی کشتی آزاد ایران هم استعفا کردند. ابراهیم جوادی یکی از اعضای شورای فنی کشتی آزاد به این خبرگزاری گفته است، «با توجه به استعفای رسول خادم ما نیز استعفای خود را از حضور در این شورا اعلام می‌کنیم چرا که با این شرایط نمی‌توان کار کرد.»

جوادی اضافه کرد: «من و دیگر اعضای شورای فنی کشتی آزاد نیز از سمت خود استعفا می‌دهیم و با این شرایط حاضر به کار نیستیم. خادم چند روز است که این موضوع را بارها گوشزد کرده که مسئولان درباره حضور نیافتن کشتی‌گیران و ورزشکاران ایران مقابل حریفان اسرائیلی تصمیم‌گیری کنند و هر تصمیمی که دارند را علنا به نهادهای بین‌المللی ورزش اعلام کنند اما متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت و همین امر باعث شد خادم از سمت خود استعفا بدهد.

به گفته ابراهیم جوادی، خادم به عنوان یک قهرمان جهان و المپیک نمی‌توانست دائما دروغ بگوید و هزار دوز و کلک بزند تا کشتی‌گیرش محروم نشود. او تا چه حد باید خود را در اتحادیه جهانی کوچک کند و به آن‌ها التماس کند تا کشتی ایران محروم نشود. خادم کسی نیست که با این شرایط بتواند کار کند.

حسین مرعشیان دیگر عضو شورای فنی کشتی آزاد نیز به ایسنا گفته است: «من نیز نمی‌توانم با توجه به شرایط پیش آمده در شورای فنی فعالیت کنم و اعضای شورای فنی کشتی فرنگی نیز با توجه به استعفای رسول خادم و همچنین اعضای شورای فنی کشتی آزاد حاضر به فعالیت در این پست نیستند.»

مرعشیان افزوده: «خادم خودش را فدای کشتی کرد و با توجه به رفتن او ماندن ما نیز دیگر فایده‌ای ندارد. ما کار تیمی را آغاز کردیم و یکسری اهداف راهبردی داشتیم و در حال پیشبرد آن بودیم. بنابراین با توجه به استعفای او من نیز هم از حضور در شورای فنی کشتی فرنگی و هم ریاست هیات کشتی خوزستان استعفا می‌دهم.»
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.