شهردار تهران به خاطر رقص دختربچه‌ها احضار شد

شنبه, 19ام اسفند, 1396
اندازه قلم متن


پرونده‌ای علیه محمدعلی نجفی در دادسرای تهران تشکیل شده است. دادستان تهران اعلام کرد که از شهردار و سایر عوامل “برنامه مبتذل” جشن شهرداری به مناسبت روز زن تحقیق کرده‌اند.

عباس جعفری دولت‌آبادی با اشاره به “ساختارشکنی” در جشن شهرداری تهران به مناسبت روز زن، از گشوده شدن پرونده‌ای در دادسرای تهران علیه شهردار پایتخت خبر داد. او هم‌زمان از اعضای شورای شهر تهران خواست بر اقدامات شهردار نظارت داشته باشند.

دادستان تهران خبر داد که روز شنبه ۱۹ اسفند از نجفی و سایر عوامل “برنامه مبتذل” تحقیق شده است. پیش‌تر دادستان کل کشور، محمدجعفر منتظری خواستار “تعقیب قضایی” مسئولان مراسم شده بود. برنامه‌ریزی بخش هنری مراسم را زنان شاغل در شهرداری تهران بر عهده داشته‌اند.

دولت‌آبادی گفت این که عده‌ای توجیه کنند که رقص چند کودک ایراد ندارد و شادی در اسلام حرام نشده، بی‌اساس است: «اسلام با شادی مخالف نیست اما حتما با ابتذال مخالفت دارد.»

تهدید “عفت عمومی” توسط چند دختربچه

در مراسمی که به مناسبت روز زن در برج میلاد تهران از سوی شهرداری برگزار شد، تعدادی دختربچه روی سن رفتند و با موسیقی زنده رقصیدند. اصولگرایان و رسانه‌های وابسته به آنها، این مراسم را “خلاف عفت عمومی” خواندند و جنجالی تبلیغاتی به راه انداختند.

شهردار تهران می‌گوید سن دختربچه‌ها زیر هشت سال بوده و اشکال شرعی وجود نداشته است. او در عین حال قبول کرده که بهتر بود آن قسمت از برنامه اجرا نمی‌شد. نجفی را نکوهش کرده‌اند که چرا از مراسم خارج نشد. او در واکنش گفته است: «چه دلیلی داشت سالن را ترک کنم؟ دو هزار نفر از کارمندان شهرداری تهران در آنجا حضور داشتند و من به احترام آنها آنجا بودم.»

احمد علم‌الهدی، امام جمعه تندروی مشهد، برنامه‌ریزان این مراسم را “ستون پنجم دشمن” خوانده و دعوت از شهردار تهران را هم تصادفی ندانسته است. او در سخنانی جنجال‌برانگیز گفت برنامه‌ریزها با اجرای مراسم رقص توسط یک عده دختر جوان و نوجوان نشان دادند که الگوی آنها حضرت زهرا نیست بلکه سوفیا لورن است.

این گفته موجب شد که کاربران ایرانی در روز جمعه ۱۸ اسفند، در میان کاربران دیگر جهان، بیشترین میزان جستجوی نام سوفیا لورن در فضای مجازی را داشته باشند.

“مسئولان دولتی باید منزه باشند”

دادستان تهران با اعلام تشکیل پرونده برای نجفی، از مسئولان دستگاه‌های دولتی خواست قوانین کشوری و موازین شرعی را در اجرای برنامه‌ها رعایت کنند. به گفته جعفری دولت‌آبادی، این که شهردار جلوی ادامه مراسم را نگرفته و یا به نشانه اعتراض از جلسه خارج نشده، به هیچ وجه قابل‌قبول نیست.

او تاکید کرده که هرگونه توجیهی مردود است به ویژه آن که مربوط به مراسم رسمی یک ارگان عمومی و با بودجه شهرداری باشد. او همچنین به مسئولان دولتی توصیه کرده است که “منزه” باشند تا حرف و عمل‌شان در دیگران موثر بیفتد.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.