یورش بسیج به تجمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر + عکس و فیلم

یکشنبه, 20ام اسفند, 1396
اندازه قلم متن

– دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به بازداشت و احکام سنگین دانشجویانی که در تظاهرات دی‌ماه بازداشت شدند اعتراض کردند.
– بسیج دانشجویی این تجمع را تحمل نکرد و با شعار مرگ بر اسراییل پرچم به آنها هجوم برد.
– حراست دانشگاه نظاره‌گر ضرب و شتم دانشجویان شد!

(+عکس، ویدیو) دانشجویان دانشگاه امیرکبیر (پلی‎تکنیک) روز یکشنبه، ۲۰ اسفند، در اعتراض به دستگیری تعدادی از فعالین سیاسی که بعضی از آنها از دانشجویان این دانشگاه بودند و علیه احکام سنگین بازداشتی‌ها پس از تظاهرات دی‎ماه تجمع کردند.

نیروهای بسیج برای برهم زدن این تجمع دست به کار شدند که با شعارهای تند دانشجویان معترض مواجه شدند. گروهی از معترضان شعار می‎دادند «زندانی آزاد باید گردد»، «بی‌حیا برو بیرون»، «مرگ بر دیکتاتور». آنها با شعار «دانشجوی باغیرت حمایت حمایت» خواستار حمایت دیگر دانشجویان از حرکت اعتراضی خود شدند.

فیلم‎ دیگری نیز از اعتراض‌های امروز در دانشگاه امیرکبیر منتشر شده که دانشجویان در آن شعار می دهند «مدعیان قانون حالا شدند بی‎قانون».

دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه برای اینکه صدای دانشجویان معترض کمتر شنیده شود با صدای بلند نوحه پخش می کرد، اما با شدیدتر شدن اعتراضات آنها با چوب پرچم‎های خود شروع به کتک ‏زدن دانشجویان کردند و درگیری‌های فیزیکی بالا گرفت.

دانشجویان از دولت و وزارت علوم می‎خواهند که با جدیت پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشتی باشند و پرونده‌های قضایی آنها را حل کنند. یکی از شعارهای دانشجویان معترض همسو با این خواسته بود.

دانشجویان بسیجی نیز شعار می‎دادند «گرانی، اختلاس فتنه امروز ماست» و «دولت دستشونه، بازم دارن بهونه.»

فاطیما فردوس از کاربران توییتر که اتفاقات دانشگاه امیرکبیر را از زمان آغاز تجمع توییت کرد، خبرداده که «درگیری در تجمع پلی‌تکنیک بالا گرفته و بسیجی‌ها دارن بچه‌ها رو با پرچم‌ها می‌زنن و حراست هم هیچ‌کاری نمی‌کنه؛ مسئولین حراست می‌گن مدیریت به ما گفته هیچ‌کاری نکنید تا انرژی بسیجی‌ها تموم شه».

مریم افرافراز نیز توییت کرده « پرچم مرگ بر اسرائیل گرفته دستش رفته میون دانشجوهایی که به احکام سنگین دوستانشون و بازداشت دانشجوها اعتراض دارن! دوست خنگ من! یعنی الان طرف مقابل رو اسرائیلی فرض کردی؟؟؟ افکار منفور و منزجر کننده ی تو دشمن دانشجوها شده!»

لیلا حسین‌زاده دبیر شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران که ۱۱ دی ۹۶، مقابل منزل خود و توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود به  ۶ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوع‌الخروجی محکوم شد
درگیری دانشجویان معترض و بسیج
بسیجیان پرچم به دست در داخل دانشگاه تاخت و تاز کردند و بیرون دانشگاه نیروی انتظامی مستقر شده بود

از آخرین باری که دانشجویان دانشگاه امیرکبیر (پلی‎تکنیک) و بسیجی‎ها در محوطه این دانشگاه درگیر شدند هشت سال می‎گذرد. اسفند ۱۳۸۷ بود که سپاه تصمیم گرفت پیکر چند تن از کشته شدگان جنگ را در این دانشگاه دفن کند که با اعتراض دانشجویان مواجه شد و در نهایت کار به درگیری کشید.

دانشجویان می‎گفتند مشکلی با دفن شهدا ندارند اما مشکل آنجاست که تدفین به یک مراسم معمولی و ساختن یک بارگاه خلاصه نمی‎شود بلکه برای سفت کردن پای بسیج و لباس شخصی‎ها در دانشگاه است. و امروز بسیجی ها در همان محل دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

از: کیهان لندن

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.