یک زندانی در خوی اعدام شد / اسناد

دوشنبه, 21ام اسفند, 1396
اندازه قلم متن

سحرگاه روز یکشنبه، یک زندانی به اتهام “تجاوز به عنف” در زندان مرکزی خوی اعدام شد. بر اساس آمارهای قابل بررسی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه مورخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶، یک زندانی به اتهام “تجاوز به عنف” در زندان مرکزی شهرستان خوی اعدام شد.

هویت این زندانی توسط هرانا “جواد گُل نیت”، فرزند “تیمور”  احراز شده است؛ وی که اهل روستای حصارسفلی خوی است دو فرزند دختر خردسال داشت.

یک منبع مطلع با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “آقای گُل نیت به اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم شده بود. سحرگاه امروز (یکشنبه) در زندان مرکزی خوی اعدام شد، خود زندانی همواره منکر انجام چنین عملی بود برای همین ما صبح امروز به همراه سایر اعضای خانواده‌ی او به زندان رفتیم و از رئیس زندان درخواست کردیم تا اجرای حکم را به تعویق بیندازد، اما مراجعه‌مان هم بی‌نتیجه بود و در نهایت آقای گُل نیت اعدام شد”.

پیکر این زندانی پس از اعدام جهت خاکسپاری به خانواده او تحویل داده شد.

به گفته عفو بین‌الملل، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را کسب کرده بود.

گفتنی است مرکز آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در گزارش سالانه خود ضمن اشاره به علنی نکردن ۶۰ درصد از اعدام‌های صورت گرفته توسط دولت یا نهاد قضایی، این اعدام‌ها را اصطلاحاً  “اعدام مخفیانه” خوانده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.