تجمع اعتراضی کارگران سد چم شیر و نیروهای اخراجی نفت و گاز گچساران

چهارشنبه, 23ام اسفند, 1396
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا _ نیروهای اخراجی حراست شرکت نفت و گاز گچساران مقابل دفتر مدیر عامل و ساختمان شرکت تجمع کرده و نسبت به اخراج، بلاتکلیفی چندماهه و عدم پرداخت حقوق معوقه خود دست به تجمع اعتراضی زدند، در خبری دیگری از گچساران، کارگران سد چم شیر که بیش از ۷ ماه حقوق نگرفته‌اند نیز مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع اعتراضی زده‌اند، این کارگران از یک هفته پیش اقدام به اعتصاب و تحصن در کارگاه کرده و دست از کار کشیده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای اخراجی حراست شرکت نفت و گاز گچساران و کارگران سد چم شیر در این شهر دست به تجمع اعتراضی زده‌اند.

حدود ۶۰ نفر از نیروهای اخراجی حراست شرکت نفت و گاز گچساران، طی روزهای گذشته هر روز مقابل دفتر مدیر عامل و ساختمان مرکزی این شرکت نسبت به اخراج، بلاتکلیفی چندماهه و عدم پرداخت حقوق معوقه خود دست به تجمع اعتراضی زده‌اند.

این نیروها که پیش از این مدت ۷ تا ۸ ماه در این شرکت مشغول به کار بوده‌اند، از کار اخراج شده و در اعتراض به اینکه نامشان در لیستی که نماینده‌ی شهرشان (غلامرضا تاجگردن) و مدیر عامل برای جذب به وزیر داده‌اند وجود ندارد اقدام به تجمع اعتراضی کرده‌اند.

یکی از نزدیکان این افراد در گفت‌وگو با گزارشگر هرانا در این باره گفته است: “از ۱۸۰نفر نیروی موقت که اخراج شده بودند، نام ۱۲۰ نفر که روابطی با مسئولین (نماینده شهر آقای تاجگردون و مدیرعامل شرکت آقای هوشنگ صیدالی) داشتند در نامه‌ای جهت به‌کارگیری، برای وزیر نفت ارسال شد و در نهایت نام این افراد با امضاء وزیر برای برای جذب در شرکت نفت و گاز گچساران داده شد و پس از آن کسانی که نامشان در لیست نبود، در اعتراض به نبودن عدالت و اولویت‌بندی برای تهیه‌ی این لیست، طی روزهای گذشته داخل ساختمان مرکزی شرکت و جلوی دفتر مدیرعامل تجمع کرده‌اند و خواستار بازگشت به کار و گرفتن معوقات حقوقی خود هستند”.

در خبر دیگری از شهرستان گچساران، کارگران سد چم‌شیر در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود طی ۷ ماه گذشته، مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع اعتراضی زده‌اند.

این کارگران پیش از این نیز در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود، چند روز متوالی اقدام به اعتصاب و تجمع در محل کار خود کرده بودند.

یک منبع مطلع در این باره به گزارشگر هرانا گفت: “سد چم‌شیر گچساران بیش از ۲۰۰۰ نفر نیرو دارد که حدود ۳۰۰ تن از آنها مدت ۷ ماه است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند، آنها در اقدامی اعتراضی مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسئولان به وضع خود شدند؛ این کارگران در هفته‌ی گذشته نیز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق‌هایشان دست از کار کشیده بودند و اقدام به اعتصاب و تحصن در کارگاه کردند”.

سد چم شیر در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه زهره واقع شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.