افشاگر کلاهبرداری «مکارم شیرازی» به حبس و تبعید محکوم شد

چهارشنبه, 23ام اسفند, 1396
اندازه قلم متن

محبت نیوز – علت بازداشت “فرهاد سلمانپور ظهیر” یک مورد افشاگری کلاهبرداری در کانال تلوزیونی صدای امریکا در رابطه با کلاهبرداری مکارم شیرازی از ریاست جمهوری در زمان احمدی‌نژاد به بهانه کمک هزینه تحصیل و زندگی طلاب خارج از ایران که در مصارف تجاری هزینه شده بود.

١٨ سال حبس و ٢ سال تبعید به شهرستان خورموج به همراه محرومیت از حق زندگی در استانهای تهران و البرز، به فرهاد سلمانپور ظهیر ابلاغ گردید.

به نقل از ایران خبر، بخش پایانی رای دادگاه که توسط قاضی ابوالقاسم صلواتی در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران صادر گردیده است، به شرح زیر میباشد:

النهایه نظر به جمیع اوراق پرونده و سایر قرائن و امارات موجود و دفاعیات غیر موثر متهم در جلسات بازپرسی علی رغم انکار موارد اتهامی، و همچنین با عنایت به صدور قرار منع تعقیب به اتهام جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی دول غربی که از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ٣٣ شهید مقدس و به تبعیت از گردشکار نهایی سازمان ضد جاسوسی وزارت اطلاعات صادر گردیده و متهم را از آن اتهام مبراء دانسته است.

دادگاه در خصوص دیگر موارد اتهامی، متهم را گناهکار تشخیص داده و مستندن به مواد ۵٠٠ و ۵٠۵ و ۵١٣ و ۶٩٨ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) و نیز مادتین ٢- ٣- ١٢- ١٣- ١٩- ٢٣- ١٣۴- ١۴١- ٢١١ قانون مجازات اسلامی مصوب ١٣٩٢ ، متهم را ازبابت اتهام فعالیت تبلیغیی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به تحمل ١ سال حبس و از بابت اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق افشا و انتشار اسناد دارای اررزش طبقه بندی با رعایت مقررات مربوط به تعدد جرم به تحمل ١٠ سال حبس و از بابت اتهام توهین به مقدسات اسلامی به تحمل ۵ سال حبس، و نیز از باب موضوع اتهامی تشویش اذهان عمومی به تحمل ٢ سال حبس محکوم مینماید.

همچنین از منظر اینکه حسب نظر کارشناسان محترم وزارت اطلاعات، متهم به سبب ارتباطات شغل سابق خود که مرکزیت آن شهر تهران میباشد و از طریق ارتباط گیری با کارمندان نهادهای مختلف و اغفال آنان به اسناد دارای ارزش طبقه بندی دسترسی پیدا کرده است.

وی سپس از اسناد و مدارک تحصیل شده در جهت ضدیت با نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده مینماید، لذا دادگاه زندگی کردن در شهر تهران و اطراف آن را برای متهم صلاح ندانسته و ضمن تبعید متهم به مدت دو سال پس از پایان تحمل حبس به شهرستان خورموج از توابع استان بوشهر، نامبرده را از حق زندگی کردن در استانهای تهران و البرز محروم مینماید.

رای صادره به سبب حضور وکیل متهم در جلسه دادگاه، حضوری و مستندا به مواد ۴٢٧ و ۴٣١ قانون آئین دادرسی کیفری ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در محاکم تجدید نظر استان میباشد.

علت بازداشت فرهاد سلمانپور ظهیر یک مورد افشاگری کلاهبرداری در کانال تلوزیونی صدای امریکا در رابطه با کلاهبرداری ۱۵۰ میلیون دلاری مکارم شیرازی از ریاست جمهوری در زمان احمدی‌نژاد به بهانه کمک هزینه تحصیل و زندگی طلاب خارج از ایران که در مصارف تجاری هزینه شده بود.

مورد دیگر افشاگری درباره دست داشتن یکی از قضات عالی رتبه دادگستری در ترانزیت موادمخدر صنعتی شیشه به کشور مالزی به همراه اسناد و مدارک معتبر بوده است.

فرهاد سلمانپور ظهیر هم اکنون با اتهاماتی از قبیل اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی و توهین به مقدسات مواجه گردیده است.

متهم به کلاهبرداری در تاریخ ٢٣ آذر ماه سال جاری با تودیع وثیقه ٢٠٠ میلیون تومانی موقتن از زندان آزاد گردید.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.