محرومیت زندانی سنی مذهب زندان مهاباد از دریافت خدمات درمانی

یکشنبه, 5ام فروردین, 1397
اندازه قلم متن

سید حسین یوسفی از زندانیان سنی مذهب محبوس در زندان مهاباد که از ۸ ماه پیش به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق فعالیت‌های مذهبی بازداشت شده است، از بیماری ناراحتی کلیه رنج می‌برد. علی‌رغم آگاهی مسئولین زندان نسبت به وضعیت این زندانی و مطالبه درمانی او آقای یوسفی کماکان از خدمات درمانی محروم بوده و از اعزام وی به بیمارستان جلوگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سید حسین یوسفی فعال مذهبی که در زندان مهاباد نگهداری می‌شود از ناراحتی کلیه رنج می‌برد با اینحال از دریافت خدمات درمانی محروم ماده است. مسئولین زندان از اعزام وی به بیمارستان جلوگیری می کنند.

پزشکان زندان به آقای یوسفی گفته‎اند که کراتین کلیه او بالا رفته و احتمال از دست دادن کلیه‌هایش وجود دارد، مسئولین زندان علی‌رغم اینکه از نظر پزشک در خصوص این زندانی مطلع هستند، اما همچنان از اعزام وی به مرکز درمانی تخصصی خودداری می‌کنند.
سید حسین یوسفی، متاهل و متولد سال ۱۳۶۰ از اهالی شهرستان مهاباد است، وی حدود ۸ ماهه پیش به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت شده و در زندان مهاباد نگهداری می‌شود.

آقای یوسفی مدعی است علت بازداشت اش صرفا مربوط به فعالیت‌های مذهبی-تبلیغی صلح آمیز او است.

لازم به اشاره است نیروهای امنیتی برای بازداشت و سرکوب فعالین اهل سنت در کشور عموما با طرح اتهاماتی چون سلفی‌گری و وهابی‌گری اقدام به بازداشت این افراد می‌کنند؛ این در حالی است که بسیاری از فعالین اهل سنت ضمن رد این اتهامات اظهار می‌کنند که تنها مبلغین دینی هستند و به خشونت نیز اعتقادی ندارند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.