والی درودی زندانی سیاسی؛ در بیست و دومین سال حبس در تبعید

چهارشنبه, 8ام فروردین, 1397
اندازه قلم متن

والی درودی، زندانی سیاسی محبوس در زندان یزد که در سال ۷۵ به اتهام محاربه به حبس ابد محکوم شده بود، این حکم در کمیسیون عفو و بخشودگی به ۲۳ سال تقلیل کرد. این زندانی اهل کامیاران دوران محکومیت خود را در تبعید در زندان یزد سپری می‌کند و طبق این حکم پس از ۲۳ سال در سال ۱۳۹۸ آزاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، والی درودی زندانی سیاسی محبوس در زندان یزد، دوران محکومیت خود را به در تبعید در این زندان سپری می‌کند.

والی درودی از اهالی روستای «چروسانه» کامیاران در سال ١٣٧۵ به اتهام «همکاری با احزاب کُردی» بازداشت و پس از آن توسط دادگاه انقلاب کرمانشاه به حبس ابد و تبعید به زندان یزد محکوم گردیده بود.

پیش از این کمیسیون عفو و بخشودگی دستگاه قضایی با کاهش حکم والی درودی از حبس ابد به ۲۳ سال موافقت کرده و این حکم به وی ابلاغ شده بود. طبق این حکم، وی پس از ۲۳ سال در سال ۱۳۹۸ آزاد خواهد شد.

این زندانی سیاسی پس از بازداشت با اصرار اداره اطلاعات کامیاران به زندان “دیزل آباد” کرمانشاه منتقل و به مدت ۱۰ سال در این زندان نگهداری شد.

درخواست آزادی مشروط این زندانی به دلیل داشتن اتهام محاربه مورد تایید قرار نگرفته است.

آقای درودی ۱۵ سال از دوران محکومیت خود را بدون استفاده از حق مرخصی در زندان سپری کرده بود.

این زندانی سیاسی، در تاریخ ۱۶ آبان‌ ۱۳۹۶، با تودیع وثیقه‌ی به مرخصی ١۵ روزه رفته و پیش از آن نیز در بهمن‌ماه ۱۳۹۵ با تودیع وثیقه به مدت پانزده روز به مرخصی رفته بود. مبلغ وثیقه آقای درودی مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان عنوان شده بود.

هرانا پیش‌تر در گزارشی در آبان‌ماه سال ۹۰ از اعتصاب غذای این زندانی سیاسی محبوس در زندان یزد در اعتراض به عدم تفکیک زندانیان سیاسی و زندانیان عادی و رفتار نامناسب مسئولین زندان با زندانیان سیاسی خبر داده بود.

خانواده این زندانی سیاسی، در طول این سال‌ها بارها به دلیل دوری مسافت زندان یزد با شهر کامیاران موفق به ملاقات با وی نشده‎اند.

پیش‌تر در اسفندماه سال ۱۳۹۴ یک منبع مطلع از وضعیت والی درودی در زندان در ارتباط با وضعیت جسمانی و روحی والی درودی به گزارشگر هرانا گفته بود: “کسی که نوزده سال در زندان باشد و دوبار مرخصی داشته باشد چه حال خوبی دارد؟”


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.